آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۹
شهرستان ها
۷

افتتاح نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در زاهدان

نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در منطقه سیادک زاهدان به بهره برداری رسید.

ماندانا زنگنه مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان در حاشیه گفت: برای راه اندازی این نیروگاه خورشیدی که به همت بخش خصوصی ساخته شده 15 میلیون دلار اعتبار هزینه شده است.

سیستان و بلوچستان ظرفیت های خوبی در انرژی های تجدیدپذیر بدلیل قرار گرفتن در مسیر بادهای پر قدرت و انرژی تابشی خورشید با بیش از شش کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، دارد.

علاوه بر این، انرژی زمین گرمایی آتشفشان نیمه خاموش تفتان و بزمان، انرژی امواج اقیانوسی دریای بزرگ چابهار با ارتفاع بیش از 12 متر در فصل مونسون و انرژی بیومس منطقه کشاورزی و گاوداری های زابل، بمپور و باهوکلات ظرفیت و توانمندی بالا و قدرتمندی برای ایران اسلامی محسوب می شود.

سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه فلات سیستان بالاترین ظرفیت استفاده از انرژی باد را داراست و استان را به مجموعه ای بی نظیر از انرژی های نو در ایران تبدیل شده است.

با وجود ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی های نو این استان می تواند بستر مناسبی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کند به طوری که سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز کشورهای افغانستان و پاکستان به واردات برق از ایران سوددهی فراوان را برای فعالان اقتصادی به دنبال دارد.