آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۹
ورزشی
۹

ملی پوشان دوچرخه سواری در انتظار بودجه برای خرید دوچرخه

تیم های ملی دوچرخه سواری ایران در فاصله سه ماه مانده تا بازی های آسیایی همچنان در انتظار رسیدن بودجه برای گرفتن دوچرخه های سفارشی خود هستند.

دوچرخه سواری در بازی های آسیایی اینچئون موفق شد یک مدال طلا در پیست و دو مدال نقره و برنز در جاده بگیرد. با گذشت چهار سال حالا دوچرخه سواری علاوه بر تلاش برای تکرار سه مدال دوره قبل، به کوهستان هم برای مدال آوری در جاکارتا امید بسته است. اما در این میان به نظر می رسد امکانات تیم ملی چندان برای ملی پوشان رضایت بخش نباشد.

جدا از اینکه دوچرخه سواری به دلیل نداشتن پیست چوبی مجبور به رفتن به کشورهای دیگر است، اکنون هم برای گرفتن تجهیزات و دوچرخه های جدید همچنان در انتظار رسیدن پول از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است.

با توجه به اینکه از عمر دوچرخه ها و تجهیزاتی که ملی پوشان استفاده می کنند چند سال می گذرد، فدراسیون در سال 96 دوچرخه های جدیدی را به کشورهای سوییس و فرانسه سفارش داده و بقیه تجهیزات را هم به کشور آلمان سفارش داده است.

اکنون هم در انتظار رسیدن بودجه است تا دوچرخه ها و بقیه لوازم را تحویل بگیرد. با اینکه فدراسیون اواخر سال گذشته به کمیته ملی المپیک و امسال هم به وزارت ورزش نامه ارسال کرده تا بتواند بودجه خرید دوچرخه ها و تجهیزات را بگیرد اما هنوز خبری در مورد رسیدن پول دوچرخه ها نشده است.

ملی پوشان هم که از دوچرخه ها و تجهیزات خود ناراضی هستند در حالی در انتظار رسیدن دوچرخه های جدید هستند که تنها سه ماه مانده تا بازی های آسیایی فرصت دارند و باید هر چه سریع دوچرخه های جدید به دستشان برسد تا به آنها عادت کنند.