آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سخنگوی اورژانس خبر داد

وقوع 695 مورد مسمومیت و 8 فوتی بر اثر استفاده از قارچ های سمی

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حال حاضر 9 استان درگیر مسمومیت با قارچ های خودرو هستند.

مجتبی خالدی در گفت و گو با میزان از افزایش شمار مسمومین با مصرف قارچ های خودرو در طبیعت در 9 استان کشور تا دیروز خبر داد و گفت:کل مسمومین 695 نفر اعلام شده اند که از این تعداد 496 نفر تحت در مان قرار گرفته و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شده اند.

خالدی با اعلام اینکه تا کنون 191 نفر به دلیل مصرف قارچ های خودرو در بیماستان بستری هستند و مراحل درمانی خود را طی می کنند افزود: متاسفانه آمار فوتی ها به 8 نفر افزایش پیدا کرده است.

استان کرمانشاه با 286 مسموم و 7 نفر فوتی و استان لرستان با 154 نفر مسموم و یک نفر فوتی بیشترین میزان آسیب بر اثر استفاده از قارچ های سمی خودرو در طبیعت را داشته اند.

در استان های کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین و چهارمحال و بختیاری نیز مواردی از این نوع مسمومیت گزارش شده است که بیشتر افراد درمان و ترخیص شده اند.

گفتنی است، سازمان محیط زیست هم با اشاره به اینکه شناسایی و تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی بسیار مشکل است و تنها افراد متخصص و با تجربه، توانایی تفکیک بین این قارچ ها را دارند، اعلام کرده بود: از طریق ویژگی های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی توان به طور قطعی سمی و غیرسمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب های جدی به کبد و سایر اعضای بدن شود، لذا توصیه می شود افراد غیر متخصص در این زمینه، به هیچ وجه از قارچ های خودرو استفاده نکنند.