آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۹
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* اگر دولت و تیم هسته ای در برجام به صورت مرحله به مرحله که خواسته رهبری بود پیش می رفتند امروز دستشان خالی نبود و به چه کنم گرفتار نمی شدند که برای گرفتن تضمین راهی چندین کشور بشوند. با این همه هزینه هم با جواب موگرینی مواجه شوند.

02200935

* دولت با این همه خسارت که در برجام به کشور و ملت وارد کرد، نقد خبرگان را هم برنتابید! در حالی که رئیس دولت نقد 14 معصوم را هم جایز می داند.

35300911

* ناراحتی ما مردم از عدم عذرخواهی آقای رئیس جمهور بابت اعتماد بی نتیجه به آمریکا در برجام کمتر از ناراحتی از خسارت های برجام نیست. اعتراف به اشتباه شجاعت می خواهد که این آقایان ندارند.

87440912 و 91720916

* از پاسخ غیرمنطقی دولت به بیانیه دلسوزانه مجلس خبرگان می توان نتیجه گرفت که اگر قدرت موشکی کشور را هم به بیگانگان واگذار کنند احساس ناراحتی نخواهند داشت و تمام ناتوانی و سوءمدیریت خود را تحت عنوان خواست نظام توجیه می کنند.

10260912

* آقای ظریف از یک طرف اظهار می دارد اروپایی ها باید تضمین دهند که منافع ما را حفظ خواهند کرد و از سوی دیگر در پاسخ خبرنگار که آیا اروپا تا آخر با شما خواهد بود می گوید، ما نباید خیلی هم خیال پردازانه فکر کنیم که اروپا ما را به آمریکا ترجیح دهد؟! پس چگونه جناب وزیر وارد این دور مذاکرات شده است؟

ابوالقاسمی

* اختلاف اروپا و آمریکا فقط در جغرافیاست و الا در فرهنگ و سیاست هر دو اهداف مشترکی دارند. در ضمن آمریکا تضمین لازم را از اروپا گرفته سپس از برجام خارج شده است.

19360913

* قرار بود 22 اردیبهشت، شیطان بزرگ تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند. اما چهار روز زودتر اقدام کرد، برای اینکه پوششی باشد برای موضوع انتقال سفارت خود به قدس شریف! یعنی یک تیر و دو نشان! ای کاش مسئولان دستگاه دیپلماسی هم در راه حق این قدر تدبیر داشتند.

مصطفی طاهری- روستای عزیزآباد تیران و کرون

* ما نگران این هستیم که مذاکره در مورد تضمین اروپا تبدیل به مذاکرات موشکی شود و دستبند بزرگتری بر دست هایمان بزنند و امنیت کشور به خطر بیفتد آیا مسئولان دستگاه دیپلماسی از ترفندهای اروپای بدعهد خبیث آگاهند؟

61110912

* در این روزها رژیم ددمنش صهیونیستی در حال کشتار فلسطینیان و انتقال سفارت به قدس شریف است. کافی است ایران به این موضوع عکس العمل نشان دهد که باید نشان دهد آن وقت جریان غربگرا در داخل کشور، فریاد وامصلحتا سر می دهد که چرا باید تحت تحریم و فشار باشیم به علت اینکه از مظلومان 2 هزار کیلومتر دورتر از کشور حمایت می کنیم! قبل از برجام هسته ای، در حال دفاع از انرژی هسته ای بودیم ولی حالا خاکریزها را عقب کشیدیم و در حال دفاع از سیاست های انقلابی و دفاعی مان باید باشیم!

31040912

* آن کسانی که چشمان خود را روی مشکلات کشور بسته و به عمل آتش زدن پرچم آمریکا در خانه ملت گیر داده اند اگر راست می گویند فکری برای این افتضاحی که در برجام به بار آمده است بکنند. بوی متعفن لاشه مرده برجام همه را اذیت می کند.

95900914

* به عنوان یکی از طرفداران کیهان وقتی بی توجهی و بی دقتی برخی مسئولان اجرایی را دربرابر قانون و عدم صداقت و شفافیت درمورد قراردادهای خارجی و اتلاف وقت نظام و وضعیت بیکاری، رکود، فقر، تورم و... می بینم واقعا دلم به درد می آید.

91430911

* اینکه تیم هسته ای دولت برای گرفتن تضمین برجام شکست خورده راهی کشورهای مختلف می شود دلیل بر این است که دست آقایان خالی است و الا اگر دست آنان پر بود باید دیگر کشورها با حالت التماس نزد آنان حاضر می شدند و تضمین می دادند.

83970912

* رئیس جمهورمان در تاریخ 97/2/26 در بخشی از سخنان خود اظهار داشت، اگر اروپا هم از برجام خارج شود ما بدون برجام هم قبل از برجام زندگی کرده ایم! عرض می کنم اما به چه قیمت؟! تمام هسته ای خود را که میلیاردها هزینه شده بود نابود کردید و به راحتی از کنار آن می گذرید و هنوز هم حاضر نیستید واقعیت ها را بپذیرید. شما مگر وعده ندادید تمام تحریم ها که در برجام ذکر شده بود آنها را بردارید؟! در این شرایط کنونی ما کجاییم و شیطان بزرگ کجا؟!

نیک طبع

* یک آقای نماینده ای می گفت اگر ظلمی ببینم و اعتراض نکنم خفه می شوم! شما برجام پرخسارت را که ظلم آشکار بود دیدید و آن را تایید کردید و اعتراض نکردید و خفه هم نشدید! شما و طیف شما در مجلس و بیرون مجلس آزادند هر نوع اظهارنظری بکنند ولی مجلس خبرگان رهبری باید بی تفاوت از کنار خسارت های فراوانی که دولت مدعی اعتدال به نظام و کشور و ملت وارد می کند، بگذرد؟!

سوری

* دولتمردان قبل از خروج آمریکا از برجام به داخل و خارج اعلام کردند در کمتر از یک هفته دست به اقدام پشیمان کننده علیه آمریکا خواهند زد. ولی دیدیم که دولت راستگویان با خروج آمریکا از برجام کاری نکرد.

52760919 و گلرنگی از قم

* قیمت تمام کالاها به تبع افزایش نرخ ارز بالای 20 درصد افزایش یافته است آیا خنده دار نیست که اعلام می کنند نرخ تورم تک رقمی شده است.

01140915

* تا الان یک ریال به حساب دارندگان کارت های مرزنشینی سرپل ذهاب واریز نشده است. هرچه از مسئولان می شنویم وعده های سر خرمن است که تحقق پیدا نمی کند.

27530918

* ساعت 19 تاریخ 97/2/21 پدر شهید را به علت عارضه بیماری به یک بیمارستان خصوصی شهر رشت بردیم. ولی از پذیرش او خودداری کردند و ما مجبور شدیم درنهایت او را به بیمارستان قائم بفرستیم. پزشک آن بیمارستان اظهار داشت اگر زودتر از این به بیمارستان اعزام می شد از وضع بهتری برخوردار می بود! الان حدود یک هفته است درحالت کما به سر می برد، فقط به خاطر اینکه در آن بیمارستان خصوصی وجدان پزشکی مرده بود.

حسن زاده

* همسرم به علت سکته و معلولیت شدید قادر به بلند شدن نیست و امور درمانی او با دعوت از پزشکان محل (در مارلیک کرج) انجام می شود. اخیرا پزشک تجویزی کرد که با تایید پزشک تامین اجتماعی همراه شد ولی متاسفانه بیمه از قبول فاکتور و پرداخت هزینه آن طفره می رود و اظهار می دارد، بیمار را باید به شعبه 9 سهروردی بیاورید تا پزشک ما اینجا او را معاینه نماید! واقعا یک زن 70 ساله چگونه می تواند همسر معلول خود را با یک میلیون حقوق ماهانه و با این همه هزینه های پزشکی این مسیر را هم طی کند؟ از مسئولان وزارت کار درخواست مساعدت دارم. برای تعویض کارت ملی او نیز مشکل داریم. چرا مراکز سیار ثبت احوال با اعزام اکیپ به منازل معلولان غیرحرکتی مشکل آنها را حل نمی کنند؟!

موسوی