آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۹
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران: صادرات میوه به دلیل بسته بندی نامناسب کاهش یافته است

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: به دلیل نبود بسته بندی مناسب و هزینه های حمل ونقل، صادرات میوه به ندرت صورت می گیرد.

حسن صابری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تولید میوه در کشور اظهار کرد: با وجود خسارتی که سرما به باغداران دماوند و شهریار وارد کرده است به لحاظ تامین میوه مشکلی نداریم چراکه محصول سایر باغداران کشور کمبود موجود در بازار را جبران می کند.

وی درباره واردات میوه گفت: مجوز واردات میوه تنها به موز، آناناس، انبه و نارگیل اختصاص دارد و سایر میوه های استوایی به صورت محدود قاچاق و در سطح شهر توزیع می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به ضعف صادرات میوه به کشور های همسایه ابراز کرد: به دلیل نبود بسته بندی مناسب و هزینه های حمل ونقل، صادرات میوه به ندرت صورت می گیرد.

صابری با اشاره به حضور دلالان و واسطه ها در افزایش قیمت محصولات، گفت: گروهی به عنوان «سلف خرها» میان کشاورزان و خریداران میوه قرار گرفته اند که با خرید ارزان میوه از کشاورزان و فروش آن با رقم بالاتر به خریداران باعث افزایش قیمت میوه در کشور می شوند که باید اقداماتی برای حذف این گروه از چرخه فروش محصولات کشاورزی صورت بگیرد.

وی در تشریح دلایل افزایش قیمت میوه های وارداتی اظهار کرد: افزایش قیمت موز در چند وقت اخیر به دلیل افزایش قیمت جهانی آن، بالارفتن نرخ ارز و افزایش تعرفه های وارداتی بوده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره وضعیت تامین میوه در ماه رمضان گفت: با توجه به حجم بالای تولید میوه مشکلی در زمینه تامین میوه و صیفی جات مورد نیاز ماه مبارک رمضان وجود ندارد.