آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۹
اقتصادی
۴

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق: مهم ترین کالای قاچاق از کشور سوخت است

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سوخت مهم ترین کالای قاچاق از کشور است، گفت: مناطق آزاد شرایط خاص خود را دارد و تلاش می شود قاچاق از این مناطق صورت نگیرد.

علی مویدی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در مورد قاچاق از مناطق آزاد تجاری اظهار کرد: مناطق آزاد شرایط خاص خود را دارد و تلاش می شود قاچاق از این مناطق صورت نگیرد و بعد از مصوبه دولت، همکاری این مناطق با ستاد مبارزه با قاچاق بهتر شده است.

وی افزود: همکاری برای مقابله با قاچاق در همه مناطق آزاد اقتصادی دیده می شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد مهم ترین کالای قاچاق از کشور به خارج و اصلی ترین کالای قاچاق به داخل کشور، گفت: در کشور ما منابع خوبی وجود دارد که در برخی کشورهای همسایه این منابع وجود ندارند و مهم ترین کالای قاچاق از داخل کشور سوخت و حامل های انرژی است.

مویدی همچنین مهم ترین اقلام قاچاق وارداتی را قاچاق پوشاک و قطعات خودرو و سپس لوازم خانگی ذکر کرد.

گفتنی است، موضوع مبارزه با قاچاق آنگونه که باید، مورد توجه دولتمردان نبوده و جا دارد اقدامات گسترده تری برای مقابله با آن صورت بگیرد. در همین راستا، چندی پیش محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تنزل جایگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته بود: در حال حاضر مانند گذشته رئیس جمهور، نماینده ویژه و وزرا در جلسات ستاد حضور نمی یابند و حتی رئیس ستاد نیز به دلیل ماموریت مهمی که به وی محول شده است، امکان حضور در جلسات ستاد را ندارد.