آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۹
حوادث
۱۹

چهارمین حکم قصاص برای داماد

دامادی که 13سال قبل در پارکینگ مجتمع قضایی پدرزنش را کشته و در کش و قوس قضایی گرفتار شده بود، باردیگر با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.

به گزارش جام جم، محمد 27ساله 12 شهریور 84 در پارکینگ مجتمع قضایی شهید مطهری در یافت آباد با پدرزنش درگیر شد و وی را با پنج ضربه چاقو به شکمش کشت. وی چهار بار پای میز محاکمه ایستاد. سه بار به قصاص محکوم شد اما حکم با اعتراض وکیل مدافع وی در دیوان عالی کشور شکسته شد. متهم به قتل آخرین بار ادعای قتل در دفاع از خود را مطرح و با حکم قضایی به پرداخت دیه، ده سال زندان و دو سال تبعید محکوم شد. اما این بار نیز حکم تائید نشد و هفته گذشته برای پنجمین بار در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

وی که حالا 40 ساله است گفت: من و همسرم عقد کرده بودیم اما نمی توانستیم جشن عروسی را برگزار کنیم. پدرزنم از این ماجرا ناراحت بود. چون برادرم هم با خواهر همسرم ازدواج کرده و آنها نیز با هم اختلاف داشتند همین موضوع باعث شده بود درگیری های من و همسرم بالا بگیرد.

وی ادامه داد: آن روز همسرم و پدرش به دادسرا رفتند و از من شکایت کردند. وقتی در دادسرا با پدرزنم روبه رو شدم خواستم برای آشتی به پارکینگ مجتمع قضایی برویم. می خواستم با پدرزنم صحبت کنم اما او و بستگانش یکباره با زنجیر و قفل فرمان به من حمله کردند. برادرزنم با چاقو مرا زد و من پا به فرار گذاشتم. اما وقتی در انتهای پارکینگ گرفتار شدم برای دفاع از خودم ناچار شدم چاقو را از دست برادرزنم بگیرم و به شکم پدرزنم بزنم. من قصد کشتن پدرزنم را نداشتم و در دفاع از خودم ناچار شدم چاقوکشی کنم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و سرانجام دیروز با توجه به مدرک های موجود در پرونده محمد را به قصاص محکوم کرد.