آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۹
جامعه
۱۷

تائید 3000 پرونده کودک آزاری در سال 96

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته 3000 مورد کودک آزاری به تائید اورژانس اجتماعی کشور رسیده است و در مجموع 8درصد تماس های مردمی با این مجموعه مربوط به موارد وقوع کودک آزاری در نقاط مختلف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب ا... مسعودی فرید با بیان این که یکی از 19 کارگروه تقسیم کار ملی، کارگروه مختص آسیب های کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی توان گفت3000 پرونده کودک آزاری آمار قطعی است و احتمال بیشتر بودن تعداد کودک آزاری ها وجود دارد؛ زیرا مصادیق مختلف کودک آزاری در نقاط مختلف و فرهنگ های محلی متفاوت است.

وی تصریح کرد: متن کارگروه ویژه آسیب های کودکان و نوجوانان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در این کارگروه معضل کودک آزاری نیز به طور ویژه مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

مسعودی فرید تاکید کرد: بخش عمده و مهمی که در حوزه آسیب کودکان ممکن است مورد بی توجهی و غفلت واقع شود، مسائلی چون جنبه های روانی و عاطفی این حوزه است و مواردی مثل نپرداختن به مسائل روانی، اختصاص ندادن وقت کافی برای رسیدگی به کودک و بی توجهی به سلامت کودک را شامل می شود.

مسعودی فرید با اشاره به طولانی شدن بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضرورت تصویب نهایی این لایحه در شرایط فعلی بشدت احساس می شود و در کنار تصویب آن باید مساله پیشگیری از وقوع کودک آزاری را هم مورد توجه قرار دهیم.