آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۹
هفت هنر
۹
کنتور

18

عباس کیارستمی نام آشنایی است، کارگردان بزرگ ایرانی که شهرت جهانی داشته و آثارش مورد توجه بسیاری از منتقدان جهانی سینما بود. هر چند بسیاری او را به عنوان کارگردان می شناسند، اما جالب است بدانید تخصص اصلی اش عکاسی بوده و تاکنون هم عکس های بسیاری از او در حراج های مختلف فروخته شده است. حالا این امکان فراهم شده تا بتوانید تعدادی از عکس های این هنرمند را روی دیوار یک موزه تماشا کنید.

افرادی که این روزها برای بازدید از لوور کوچک به موزه ملی ایران می روند، می توانند تماشاگر 18 عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور باشند. این عکس ها از این کارگردان و عکاس فقید در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شده اند. این مجموعه عکس، نماهایی است که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال های 1996 تا 2012 میلادی در تالارهای نقاشی و مجسمه های موزه لوور ثبت کرده است. همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه لوور برای نمایش در موزه ملی ایران، نمایش یکی از آثار رامبراند، نقاش مشهور هلندی از قرن هفدهم میلادی است که به مدت چهار ماه در موزه ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه لوور در تهران منتخبی از آثار موجود در سالن های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه تا 18 خرداد در تهران و موزه ملی ایران در خیابان 30 تیر برپاست.