آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۹
سینمای ایران
۱۱
خبر ویژه

محدودیت سنی برای 2 فیلم

هر چند محدودیت سنی برای تماشای فیلم های سینمایی در کشورمان چهار دهه پیش نادیده گرفته می شده، اما پس از آن رفته رفته مهم شده و مسئولان در پروانه نمایش فیلم ها این نکته مهم را ثبت می کنند که هر فیلم را مخاطبان با چه سن و سالی می توانند تماشا کنند. به گزارش جام جم، محمدرضا فرجی، مدیر کل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی اعلام کرده، از میان فیلم های در حال اکران در سینماهای کشورمان دو فیلم دارای محدودیت سنی هستند و عوامل فیلم ها و سینماداران باید به این نکته توجه کنند.

به گفته او، تماشای «به وقت شام» تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا و «خوک» فیلم جدید مانی حقیقی برای همه گروه های سنی مناسب نبوده و باید این موضوع روی پوستر فیلم ها و سر در سینماها هم قید شود تا مخاطبان هم به این موضوع واقف باشند.

«به وقت شام» را مخاطبان گروه سنی زیر 12 سال نباید تماشا کنند و برای «خوک» هم که به تازگی روی پرده سینما رفته، هنوز محدوده سنی دقیقی اعلام نشده است. با توجه به این که فیلم مایه های طنز دارد و احتمالا هم برخی شوخی های آن برای مخاطبان زیر 18 سال مناسب نباشد، می توان منتظر بود تا اعلام شود تماشای فیلم برای افراد زیر 18 سال مناسب نخواهد بود.

فهرست فیلم هایی که تا کنون با این محدودیت ها پیش از این هم روبه رو بوده اند، پیش از این بارها اعلام شده و در آن می توان «مصائب شیرین»، «خوابگاه دختران»، «پا تو کفش من نکن» و... در آن دیده می شود.