آرشیو شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۹
سینمای ایران
۱۱
حمایت

جرم های میرکریمی

طی هفته جاری کانون کارگردانان، اتحادیه صنفی تهیه کنندگان، انجمن منتقدان و نویسندگان و انجمن تهیه کننده-کارگردانان سینمایی ایران در نامه هایی جداگانه خواستار ادغام جشنواره جهانی فجر با جشنواره ملی شدند. این نامه ها هنوز با واکنشی از سوی محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی و سیدرضا میرکریمی به عنوان دبیر جشنواره جهانی مواجه نشده است.

به گزارش فارس، در مقابل این نارضایتی ها مجتبی راعی کارگردان سینما و هوشنگ گلمکانی منتقد سینما به دفاع از جشنواره جهانی فیلم فجر پرداخته اند و در جدیدترین واکنش نیز شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما و عضو پروانه نمایش به حمایت از جشنواره جهانی فیلم فجر پرداخته و دلیل انتقادها علیه میرکریمی را ضدآمریکایی بودن جشنواره دانسته است.

در یادداشت اسفندیاری آمده است: «امسال جشنواره جهانی فجر، یکی از ضداسرائیلی ترین و ضدآمریکایی ترین دوره های تاریخ برگزاری جشنواره فجر را شاهد بود. انتظار می رفت که سیدرضا میرکریمی بخاطر ارتکاب این «جرم نابخشودنی» مورد حمله و هجوم قرار گیرد. مهم ترین جرم میرکریمی این است که در اوج تبلیغات اپوزیسیون برای سقوط و فروپاشی و در بحبوحه حملات رسانه های صهیونیستی و آمریکایی علیه ایران و القای ناامنی و ناامیدی، ده ها سینماگر و فعال سینمایی بین المللی را به ایران آورده و به جهان نشان داده که مملکت امن و امان است.»

او در بخشی دیگر از یادداشت خود آورده است: برگزاری حدود 40 نشست دانشگاهی و کارگاه تخصصی با حضور استادان طراز اول جهانی و هنرمندان صاحب نام بین المللی و استقبال دانشجویان و فیلمسازان جوان، قطعا با تصویر برساخته ضدانقلاب از جمهوری اسلامی به عنوان یک رژیم توتالیتر سرکوبگر همخوانی ندارد.

لذا آنها «عصبانی هستند».