آرشیو یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۲
خبر
۸

سایه روشن

آزادی تعدادی از فعالان محیط زیست

جماران نوشت: محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر اینکه جرم فعالان محیط زیست جاسوسی نبوده، از برگزاری نشست کمیسیون امنیت با حضور توامان مسوولان وزارت اطلاعات و سپاه خبر داد. تابش با اشاره به آخرین وضعیت فعالان محیط زیستی بازداشت شده، به آزادی چند نفر از این بازداشت شدگان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نسبت به قبل، گشایشی در وضعیت برخی از این بازداشت شدگان و فعالان محیط زیست انجام شده اما درباره باقی بازداشت شدگان خبر چندانی نیست. همچنین به گزارش «ایلنا» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت که ارتباط تنگاتنگی با خانواده های فعالان محیط زیست بازداشت شده داریم.

نظر حجاریان در مورد دو مدل مورد نظر راست ها برای تشکیل کابینه

دنیای اقتصاد: سعید حجاریان در گفت وگو با روزنامه اعتماد با اشاره به تبلیغات انتخاباتی روحانی که گفته بود «من حقوقدان هستم» و ضمنا رقیب خود را سرهنگ خطاب کرد گفت: در آن مقطع گمان می رفت تسلط بر قانون، حقوق بین الملل و فنون دیپلماتیک حلال مشکلات است اما اگر کار به جایی برسد که کلیه مراودات حقوقی با غرب بسته شود، طبعا نظام برای پیشگیری از درگیری نظامی به سمت سرهنگ ها خواهد رفت. به گزارش انتخاب، او در بخش دیگری از این گفت وگو گفت: هر کس بخواهد درون نظام بیاید و رئیس جمهور شود، وضعیتی بهتر از روحانی نخواهد داشت و شاید وضعیتش بدتر شود. مگر آنکه گشایشی در کار روحانی ایجاد کنند که بتواند سیاست خود را آن گونه که می خواهد به پیش ببرد.

دلیل توقف اجرای طرح اتوبوس ایدز

عصر ایران نوشت: مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با ابراز تاسف از اینکه برخی اقدامات برای کنترل و پیشگیری بیماری ایدز با مخالفت هایی مواجه می شود و برای برخی خوشایند نیست، گفت: بعد از اجرای طرح اتوبوس ایدز برخی گفتند که این کار شما ترویج بی بندوباری است و در نهایت این طرح متوقف شد. محرز همچنین گفت: متاسفانه این تفکر افرادی است که اعتقاد دارند در کشور بیماری ایدز وجود ندارد و همه چیز رو به راه است. این افراد مثل کبک سرشان را زیر برف کرده اند و مسائل، مشکلات و واقعیت های جامعه را نمی دانند و از قبول آن امتناع می کنند.