آرشیو دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۵
صفحه اول
۱

وزارت خارجه: ادعای ارائه بسته جدید به ایران در قبال برجامی دیگر کذب است

سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعای ارائه بسته جدید به ایران در قبال پذیرش توافق جدید در برجام را رد کرد و گفت: چنانچه سایر طرف ها بتوانند حقوق مصرح ایران در برجام را رعایت و به طور کامل بدان عمل نمایند، در این توافق باقی می مانیم و دیگر مسائل مطروحه بی پایه و غیرقابل اعتناست.

روزنامه آلمانی «ولت ام سونتاگ» دیروز مدعی شده بود که دیپلمات های انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه روز جمعه در وین درباره پیشنهادی برای توافقی تازه میان تهران و قدرت های جهانی همانند توافق هسته ای 2015 مذاکره خواهند کرد که پیوست ها برای خشنودسازی و راضی کردن ایالات متحده به همراه خواهد داشت. به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی در این خصوص افزود: چنین اخبار و ادعاهای بی ربط، ریشه در اتاق فکرهای رسانه ای صهیونیست ها و دیگر هرج و مرج طلبان بین المللی و بدخواهان ملت ایران دارد که با هدف فضاسازی منفی و منحرف کردن مسیر گفت وگوهای ایران و سایر طرف های برجام صورت می پذیرد. به گفته قاسمی، آنچه مهم است اینکه آیا دیگر طرف ها می توانند به تعهدات خود ذیل برجام عمل نمایند یا خیر که این موضوع طی مذاکرات فشرده آتی مشخص خواهد شد.

دیروز همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد: سه منبع اتحادیه اروپا، ادعای بررسی پیشنهاد کمک مالی به ایران در برابر دریافت امتیاز از تهران، در نشست روز جمعه دیپلمات های قدرت های جهانی برای نجات توافق هسته ای ایران در پی خروج واشنگتن را تکذیب کردند. یکی از این مقام ها گفت: نشست روز جمعه وین درباره مسائل اجرایی و جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود و هیچ موضوع دیگری را در برنخواهد گرفت.