آرشیو دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۵
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

مقایسه نجف با یزد

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق نوشتند که در نجف یک خانم کمونیست رای آورد و به مجلس رفت و مراجع شیعه اعتراض نکردند. اما در یزد یک ایرانی زرتشتی که رای آورد و به شورای شهر راه یافت، تندروها خواستار اخراج او شدند. کدام روش با روح دین سازگار است؟

سیمای تناقض

برخی کاربران فضای مجازی محتوای خبرها در بخش های مختلف خبری صدا وسیما را مورد توجه قرار داده اند و نوشته اند که خبرها به گونه ای ارائه می شود که مخاطب احساس می کند کشور مشکلی ندارد، اما در دنیای واقعیت شرایط را به گونه ای دیگر می بینند.برخی کاربران نیز با طرح مصداق دیگری از تناقض، به سانسور بخشی از آرم باشگاه رم ایتالیا و سپس انتقاد از این اقدام در یک برنامه پر بیننده اشاره کردند.

ازدواج بهانه رخنه

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به پخش مستقیم مراسم ازدواج سلطنتی در بریتانیا از برخی شبکه های تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور، این اقدام را غیر حرفه ای و خارج از علایق مخاطبان این شبکه ها عنوان کردند. این کاربران هدف از این اقدام را رواج فرهنگ حاکم بر بریتانیا در میان مخاطبان ارزیابی کردند.

پشیمان نیستیم

نخستین سالگرد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که روحانی برای بار دوم برگزیده شد، مورد توجه گسترده کاربران فضای مجازی قرار گرفت. در شرایطی که مخالفان دولت تلاش می کنند رای دهندگان به روحانی را پشیمان جلوه دهند، برخی از کاربران نوشتند ما می دانستیم که برای تحقق وعده های روحانی مشکلاتی ایجاد می کنند، اما به او رای دادیم تا برنامه های رقیب او اجرا نشود.