آرشیو دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۵
ایران زمین
۱۹

رونمایی از فرش های جام جهانی فوتبال در تبریز

گروه ایران زمین/ در آستانه جام جهانی فوتبال، از 8 فرش و تابلو فرش نفیس جام جهانی فوتبال 2018 روسیه در تبریز رونمایی شد.

«مجید خدابخش» استاندار آذربایجان شرقی در این آیین با آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال کشور در این رقابت جهانی، تاکید کرد: رویداد مهم تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و فرصت رونق بخشی به صنعت گردشگری تبریز در سایه تبلیغات حرفه ای است. اگر از این فرصت بخوبی استفاده کنیم، نتایج آن را در سال های آینده شاهد خواهیم بود.

«ایرج شهین باهر» شهردار تبریز هم گفت: 8 تخته فرش ابریشمی که برای مسابقات جام جهانی تدارک دیده شده، به دست بهترین هنرمندان فرش تبریز در مدت 6 ماه بافته شده است.

به گفته وی4 تخته فرش در ابعاد 2در 1 متر برای اهدا به موزه های فیفا، کاخ کرملین روسیه، فدراسیون فوتبال ایران و آستان قدس رضوی، 3 تخته قالی برای اهدا به کاپیتان تیم های ملی مراکش، اسپانیا و پرتغال و یک تخته فرش هم هنگام صعود احتمالی تیم ملی ایران برای اهدا به کاپیتان تیم رقیب کشورمان در نظر گرفته شده است.گفتنی است، این پنجمین حضور تیم ملی کشورمان در جام جهانی فوتبال است که این رقابت ها از 24 خرداد تا 24 تیرماه در روسیه برگزار می شود.ایران در این رقابت ها با تیم های اسپانیا، پرتقال و مراکش همگروه است.فرش و تابلو فرش های نفیس جام جهانی فوتبال 2018 روسیه به دست استادان «حسین کاظمی» و «مهدی شاهی» طراحی و بافته شده و دربافت آنها از مواد درجه یک، 50درصد رنگ گیاهی و 50 درصد رنگ شیمیایی استفاده شده است.

دراین مراسم، علاوه بر تجلیل از بافندگان فرش های نفیس جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، از تمبر یاد بود مراسم هم رونمایی شد.