آرشیو دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۵
جهان
۲۰

دو خط خبر

قانونگذاران مجلس نمایندگان امریکا در لایحه سیاست دفاعی سالانه کشورشان به دنبال محدود کردن حمایت امریکا از ائتلاف نظامی متجاوز تحت امر عربستان علیه یمن هستند و تاکنون دست کم 9 اصلاحیه با این هدف به آن افزوده اند.

گروه تروریستی موسوم به «سرایا الجهاد» مسئولیت سلسله انفجارهایی که جمعه شب فرودگاه نظامی «حماه» سوریه را لرزاند، برعهده گرفت. یک منبع امنیتی سوری پیشتر اعلام کرده بود، این انفجارها ناشی از آتش سوزی داخل انبار مهمات بوده است.

کره شمالی از سئول خواسته تا ده ها نفر از پیشخدمت های زن را که در دو سال گذشته به کره جنوبی گریخته اند، بازگرداند. این درخواست از سوی پیونگ یانگ چند روز پس از لغو دیدار میان مقام های ارشد دو کره مطرح شده است.

سرویس های اطلاعاتی ترکیه و کشورهای حوزه بالکان تحقیقات مشترکی را درباره حمله برنامه ریزی شده علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سفرش به بوسنی و هرزگووین آغاز کرده اند. یک منبع مطلع اعلام کرد: اطلاعاتی از یک حمله احتمالی در جریان سفر دیروز یکشنبه اردوغان به بوسنی هرزگوین به دست آمده است.

یک خبرنگار اسرائیلی عکسی از اوفرا آبراموویچ، نماینده رژیم صهیونیستی و میثاء العرفی، نماینده امارات در کنفرانسی بین المللی در جمهوری بوتسوانا با موضوع ارتقای جایگاه زن و حضور زنان در فعالیت های ورزشی منتشر کرد که جنجال آفرین شد.