آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۲
اقتصادی
۴

ایران در عراق 20 هزار هکتار نیشکر می کارد

سرپرست هیئت وزارت کشاورزی عراق گفت: دولت عراق قصد دارد طرح 20 هزار هکتاری مزارع نیشکر را با همکاری ایران در استان میسان عراق اجرا کند.

محمد طه کرم البهادلی در نشست هم اندیشی هیئت وزارت کشاورزی عراق که در محل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در اهواز برگزار شد افزود: قصد داریم با مشارکت ایران زیر ساخت های لازم برای کاشت و بهره برداری از این مزارع را اجرا کنیم.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این نشست در آمادگی کامل این شرکت را برای ارایه خدمات علمی مهندسی درحوزه زراعت و صنعت نیشکر عراق اعلام کرد.

محمود شمیلی افزود: این شرکت و مرکز تحقیقات آن، این توانایی را دارد تا در زمینه طراحی کارخانه تولید شکر از ظرفیت های کشت و صنعت های نیشکر و قابلیت های داخلی برای فعالیت های نیشکری در عراق استفاده کند.

وی گفت: موسسه تحقیقات نیشکر این شرکت این امکان رادارد تا در حوزه فعالیت علمی و تحقیقاتی نیشکر از جمله عملیات اصلاح نژاد و تولید واریته های نیشکر، تحقیق در مورد شیوه های نوین عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول نیشکر خدمات مناسبی را به کشور عراق ارایه کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: ارایه خدمات در بخش صنعت و صنایع جانبی نیشکر، آموزش نیروی انسانی متخصص و بهره مندی از متخصصان ایرانی از دیگر مواردی است که این شرکت می تواند گام های موثری برای گسترش کشت نیشکر در استان میسان عراق بردارد.

در این نشست طرح 20 هزار هکتاری مزارع نیشکر در استان میسان عراق و نیز نحوه مشارکت و انتقال تجربیات شرکت توسعه نیشکر در راستای گسترش این طرح مورد بررسی قرار گرفت.