آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۲
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید مفقودالاثر سردار حسین املاکی

خلاق در ارائه شناسایی ها و طرح نظامی

سردار شهید حسین املاکی در شب عاشورای سال 1340، در روستای کولاک محله، شهرستان لنگرود در خانواده ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. او پس از گذراندن دوران تحصیلی خود، در سال 58 موفق به اخذ دیپلم در رشته بهداشت محیط شد. علاقه حسین به ورزش ایشان را به سوی ورزش کاراته و کشتی سوق داد و در این زمینه موفقیت هایی نیز کسب نمود.

پس از مدتی به سپاه پاسداران لنگرود پیوست و با تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی و تحمیل جنگی نابرابر، به انقلاب نوپای اسلامی، به همراه اولین گروه از نیروهای اعزامی گیلان عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل، به دیار خونین سرپل ذهاب و قصر شیرین شتافت. او توانست در کوتاه ترین زمان، توان رزمی خویش را تثبیت کند و مدتی بعد هم وارد تیپ 25 کربلا شد.

خلاقیت حسین در ارائه شناسایی ها و طرح نظامی، به قدری عالی و دقیق بود که گویا سال ها در دانشکده ها، دروس علوم عالی نظامی و رزم آموخته بود؛ لیکن دانشگاه او ایمان به خدا و کلاس او جبهه و میادین نبرد با دشمنان اسلام و قرآن بود.

سرانجام این دلاور شجاع اسلام در 9 فروردین سال 67 در عملیات والفجر 10 بر روی ارتفاعات «بانی بنوک» به همراه یاران و همرزمانش، در اثر حمله ناجوانمردانه بمباران شیمیایی دشمنان بعثی، به آرزوی دیرینه اش، که کسب مقام شهادت در راه حضرت دوست بود، نائل آمد.