آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۲
ورزشی
۹

ایران شانس هفدهم قهرمانی در جام جهانی شد

یک موسسه سوییسی برای بار دوم و با استفاده از نرم افزار آنالیزش شانس تیم‎ها برای قهرمانی، رسیدن به نیمه نهایی، یک چهارم و... در جام جهانی را بررسی کرده است.

آنالیزهای موسسات مالی و بانکی فقط مختص مسائل مربوط به اقتصاد نیست و برای بار دوم موسسه سوییسی «یو بی اس» اقدام به پیش بینی شرایط تیم‎ها در جام جهانی 2018 روسیه کرده است.

4 سال پیش این موسسه برزیل را قهرمان جام جهانی 2014 پیش‎بینی کرده بود که البته پیش بینی درستی نبود و آلمان قهرمان شد. این موسسه برای پیش بینی اش فاکتورهای میزبانی و عملکردهای قبلی به اضافه سیستم امتیازدهی «الو» که مخصوص خودش است را به کار می گیرد. در این آزمایش بیش از 10 هزار شبیه سازی انجام می ‎شود و برای تعیین نتیجه عملکردهای قبلی و نتایج دیدارهای قبل مقابل یکدیگر و... مد نظر گرفته می شود.

همچنین روند راهیابی به جام جهانی و عملکرد تیم‎ها در ادوار گذشته هم در نتیجه این شبیه سازی تاثیرگذار است. طبق شبیه سازی جدید این موسسه آلمان بیشترین شانس را برای قهرمانی در جام جهانی روسیه دارد و بعد از آن برزیل و اسپانیا در رده های بعد هستند.

همچنین بر اساس این پیش بینی ایران شانس هفدهم قهرمانی در جام جهانی است و آمار جالبی هم دارد. شانس ایران برای دوم شدن در گروهش 21/4 درصد، اول شدن در گروه 9/4 درصد، رسیدن به یک چهارم نهایی 14/2 درصد، رسیدن به نیمه نهایی 5/6 درصد، دوم شدن در جام جهانی 1/7 و قهرمانی اش 0/4 درصد است.