آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۲
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات گسترده در مراکش با شعار «قدس پایتخت ابدی فلسطین است»

هزاران مغربی با حضور در شهر کازابلانکا و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی، «بیت المقدس» را پایتخت ابدی فلسطین خواندند.

بیش از ده هزار مغربی (مراکشی) روز یکشنبه با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» در خیابان های کازابلانکا حاضر شدند و به تصمیم آمریکا به انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس اعتراض کردند.

به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری «رویترز»، تظاهرات کنندگان در این مراسم پرچم فلسطین را در دست داشتند و تابلوهایی حمل کردند که بر روی آن ها جمله «بیت المقدس، پایتخت ابدی فلسطین است» نوشته شده بود. این تظاهرات از سوی ائتلافی با مشارکت چهار حزب این کشور از جمله حزب «العدل و الحسان» که قدرتمندترین گروه مخالف مغرب است، برگزار شد.

.«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا 15 آذر سال گذشته بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل آویو به این شهر منتقل کند. این تصمیم با مخالفت ها و محکومیت های گسترده جهانی مواجه شد و دو هفته بعد، روز 30 آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 128 رای موافق و 9رای مخالف قطعنامه ای را در محکومیت آن به تصویب رساند. آمریکا سرانجام این تصمیم را هفته پیش(24 اردیبهشت) عملی کرد و در همین روز صهیونیست های جنایتکار معترضان فلسطینی را به رگبار بستند که منجر به شهادت 63 نفر و مجروح شدن 2900 نفر شد. از آن روز تظاهرات و مخالفت ها به اقدام ترامپ همچنان ادامه دارد.