آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۲
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

فلسطین اشغالی

قدسنا: «عزیز عویسات» اسیر فلسطینی اهل قدس اشغالی، که در زندان «ایسل» به دست صهیونیست ها شکنجه شده بود، شامگاه یکشنبه به شهادت رسید.

جنبش حماس اعلام کرده، درقبال شهادت این اسیر فلسطینی، بی تفاوت نخواهد بود.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس هم در این رابطه، گفته جنایات صهیونیست ها علیه اسرای فلسطینی، اراده آنها را تضعیف نخواهد کرد.

لبنان

ایسنا: «نبیل فاووق»، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان می گوید عربستان تلاش می کند جلوی دستیابی حزب الله به پست های کلیدی در کابینه جدید لبنان را بگیرد. به گفته وی، عربستان همانطور که در دوره انتخابات پارلمانی مداخله می کرد، پس از انتخابات نیز به این مداخله خود، ادامه می دهد.

فاووق این را نیز گفته که پیامد تلاش های ریاض برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، برای لبنان خطرناک است.

ترکیه

فارس: براساس یک نظرسنجی جدید در ترکیه (که ازسوی مراکز نزدیک به دولت صورت گرفته) موضع گیری های اخیر «رجب طیب اردوغان» در حمایت از مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی، به میزان محبوبیتش درمیان مردم ترکیه افزوده و رای او را بالا برده است.

اخیرا «نیویورک تایمز» نوشته بود که اردوغان از فلسطین برای افزایش محبوبیت خود، استفاده ابزاری می کند.

آمریکا

آسوشیتدپرس: «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا، در جمع فارغ التحصیلان دانشگاه نیویورک در ابوظبی گفته «گفت وگوی مدنی حقیقی در تمام جهان در خطر است و این موجب از بین رفتن حقوق و اعتماد می شود. در کشور من تقریبا همه سیاست مداران اتهام زن و طبل توخالی شده اند.»

البته ناگفته نماند که دولت های آمریکا طی دهه های گذشته اصولا با گفت وگوی مدنی موردنظر «جان کری» میانه ای نداشته اند!

تایلند

جماران: انفجار پی درپی بیش از 10 بمب در جنوب تایلند، شماری زخمی برجای گذاشت. در بیشتر این انفجارها، دستگاه های خودکار فروش بلیط هدف قرار گرفته اند.

در برخی از این انفجارها نیز تیرک های برق و مراکز پلیس هدف انفجار قرار گرفته اند. تا عصر دیروز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفت. گفته می شود چند نفر زخمی شده اند.