آرشیو پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۸
فن آوری
۸
روی وب

پاسخ دادستانی به نامه 6 وزیر: توییتر رفع فیلتر نمی شود

دیروز نامه 6 وزیر و 2 نماینده مجلس شورای اسلامی که عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هستند درخصوص رفع فیلتر توئیتر خبرساز شد. در حالی که کارشناسان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشکیل جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای رفع فیلتر این شبکه اجتماعی که بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد، خوش بین و امیدوار بودند تنها چند ساعت بعد از اعلام این خبر، دادستان کل کشور به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که توئیتر رفع فیلتر نمی شود.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه بیستمین جشن انجمن حمایت زندانیان مرکز، در جمع خبرنگاران درباره نامه 6 وزیر و دو نماینده مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که خواستار رفع فیلتر از توئیتر شده بودند، گفت: دیروز با دو نامه مواجه بودیم که تعدادی از وزیران عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ارائه کردند. یک نامه جهت رفع فیلتر از توئیتر و طرح در کارگروه بود و نامه دوم هم با 6 امضا درباره با رفع فیلتر از دو سامانه دیگر بود.

منتظری افزود: این دو سامانه قبلا در کمیته مطرح و فیلتر شده بود اما توئیتر به موجب دستور قضایی فیلتر شده و به همین جهت قابلیت طرح در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را ندارد و در نتیجه مطرح نخواهیم کرد، چرا که مادامی که شرایط توئیتر مثل گذشته باشد، دستور قضایی به استحکام خود باقی است.

وی در خصوص رفع فیلتر دو سامانه دیگر مورد درخواست از سوی وزیران گفت: به لحاظ اینکه قابل طرح است در نوبت گذاشته و بررسی می کنیم. حدود یک سال است که وزیران عضو کارگروه را برای آمدن به جلسه دعوت می کردیم اما نمی آمدند در حالی که جزو وظایف قانونی آنها بود.

اکنون که درخواست خود مطرح است، قطعا آماده حضور در جلسه هستند اما ما هم موضوع را در نوبت می گذاریم تا به کارهای یک سال گذشته بپردازیم تا ان شاءالله نوبت طرح این دو موضوع شود.