آرشیو پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۴
حوادث
۱۹

قصاص تاوان جنایت در هواخواهی از دوست

حکم قصاص پسر جوان که به خاطر دوستش مرتکب قتل شده بود، دیروز در دیوان عالی کشور تائید شد. حکم تبرئه همدست وی اما شکست تا پسر جوان بار دیگر از خود دفاع کند.

به گزارش جام جم، مهدی و مهرداد 27 ساله، بیست و چهارم شهریور 94 به دنبال درگیری دسته جمعی در گل تپه ورامین حسین 20 ساله را که دوست صمیمی شان بود، کشتند. آنها پس از دستگیری در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند و از خود دفاع کردند.

در آن جلسه پدر قربانی گفت: چون نمی دانم کدام یک از متهمان متهم ضربه کاری را به سینه پسرم زده است برای هر دوی آنها حکم قصاص می خواهم.

سپس مهدی روبه روی قضات ایستاد و گفت: مهرداد و حسین از سال ها پیش با هم دوست بودند، اما از وقتی حسین به خواستگاری خواهر مهرداد رفت رابطه آنها با هم بد شد. مهرداد غیرتی شده بود و دیگر جواب تماس های حسین را نمی داد و می گفت او به خواهرش نظر داشته است. چند روز قبل از قتل نیز آنها با هم درگیر شده بودند تا این که ظهر 24 شهریور 94 من و مهرداد سر کوچه ایستاده بودیم که حسین و دوستش سر رسیدند و دعوا دوباره شروع شد. حسین فحاشی کرد و با چاقو به دست مهرداد زد.

وی ادامه داد: در آن لحظه تعداد زیادی در محل جمع شده بودند و دعوا را تماشا می کردند. من سعی داشتم به دعوا خاتمه دهم، اما بی فایده بود. مهرداد ضربه های بعدی را با شمشیر به حسین زد. من در دعوا فقط چاقو در دست داشتم. چاقو را چندبار به سمت حسین گرفتم، اما ضربه ای به او نزدم.

سپس مهرداد به دفاع پرداخت و گفت: قبول دارم چند ضربه با شمشیر و چاقو به حسین زدم، اما ضربه کاری را مهدی به قلب حسین وارد کرد.

در پایان جلسه هیات قضایی و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و همچنین نظریه پزشکی قانونی که اعلام کرده بود با توجه به کند بودن شمشیر احتمالا قتل با ضربه چاقو صورت گرفته است مهدی را به قصاص محکوم کرد. مهرداد از دست داشتن در این قتل تبرئه شد.دیروز حکم قصاص مهدی در شعبه 32 دیوان عالی کشور مهر تائید خورد و قطعی شد، اما حکم تبرئه مهرداد تائید نشد و پرونده برای رسیدگی دوباره به اتهام مهرداد، به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.