آرشیو پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۴
جامعه
۱۵

خبر

زندانیان چک

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: براساس آمار سال گذشته 75 درصد زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل ناتوانی در پرداخت تعهدات چک، روانه حبس شدند.

به گزارش جام جم، اسدا... جولایی با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون چک افزود: تعداد چک های صادره در سال 96 حدود 225 میلیون برگ بود که با فرض فقط دو بار انتقال میانگین هر برگه چک، نقدینگی گردش چک دو برابر نقدینگی اعلامی کشور است. یک نقدینگی کاذب و بدون نظارت که بی شک در شاخص های مهم اقتصادی همچون تورم موثر بوده و هست. وی مبلغ چک های صادر شده در سال گذشته را رقمی معادل 1480 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: مقررات مربوط به اوراق تجاری چک که در قانون تجارت به آنها پرداخته شده مربوط به 85 سال پیش است و سال تصویب قانون صدور چک نیز به چهار دهه پیش می رسد، برای همین اصلاحات مالی سال های اخیر و تغییرات صورت گرفته در عرصه بانکداری الکترونیکی در بسیاری موارد با این قوانین همخوانی ندارد. حال این که در حوزه هایی نظیر سامانه نظارتی مربوط به شفافیت مالی مشتریان بانک ها ما بیش از پیش به مقررات دقیق قانونی نیازمندیم. جولایی با اشاره به جمعیت 3000 نفری زندانیان مهریه در کشور یکی از برنامه های پیشگیرانه این نهاد حمایتی را تلاش برای کاهش میزان مهریه ها از 110 سکه به معیار معتدل تری مطرح کرد و گفت: گرچه طبق قانون فعلی هیچ محکمه ای هیچ مردی را نمی تواند با پرداخت سکه های معیار با محکومیت حبس مجازات کند.

تامین مالی صنایع غذایی نوآفرین توسط بانک صنعت و معدن

با اعطای 20 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 21 میلیارد تومان تسهیلات ریالی، شرکت صنایع غذایی نوآفرین تولیدکننده مواد اولیه صنایع غذایی کشور توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، این واحد صنعتی که از تولیدکنندگان مدرن و پیشگامان صنعت غذایی کشور است در استان البرز با هدف تولید سالیانه 60هزار تن نشاسته و گلوکز و فرآورده های جانبی با تسهیلات این بانک در حال تکمیل است.با راه اندازی این طرح برای 68 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.