آرشیو پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۴
ورزش
۱۷

یادداشت فردوسی پور درباره تیم ملی برای ورلد ساکر

مجله معتبر ورلد ساکر (World Soccer)، طبق سنت همیشگی اش در شماره پیش از جام جهانی خود به معرفی 32 تیم حاضر در جام پرداخته است.

این بار هم مطلب ایران به قلم عادل فردوسی پور به نگارش در آمده است. مجری و تهیه کننده نود که نزدیک به دو دهه است مطالب ورلد ساکر درباره فوتبال ایران را می نویسد در این مطلب مفصل به معرفی ویژگی و نفرات تیم ملی ایران پرداخته است که بخش های مهمی از آن در زیر می آید:

پس از قرعه کشی جام جهانی و هفتمین سال حضور کی روش در ایران. طبق روال همیشگی اش، خیلی زود اختیار تمام امور را به دست گرفت و سپس چند بازی دوستانه را برنامه ریزی کرد. مشخص نیست که نداشتن دیدار تدارکاتی با حریفان درجه یک، تصمیم کی روش بوده یا نتیجه مشکلات سیاسی و اقتصادی کنونی کشور.

به اعتراف خود کی روش، بازی مقابل مراکش احتمالا حیاتی ترین مسابقه ایران خواهد بود. باخت در این بازی یعنی صعود به دور بعدی تنها با یک معجزه ممکن خواهد شد.

در برابر اسپانیا، رویکرد تاکتیکی تیم قاعدتا مشابه چیزی خواهد بود که در سال 2014 و در بازی با آرژانتین اتخاذ شد. اگر بخواهیم رودربایستی را کنار بگذاریم، تنها امید ایران برای گرفتن امتیاز از این مسابقه این است که بازیکنانش در اوج باشند و ستاره های اسپانیا چندان سرحال نباشند.

اما بازی آخر در برابر پرتغال، جای تامل بیشتری دارد. کی روش از آنها شناخت کافی دارد و برای نشان دادن خودش در مقابل وطنش پا به میدان می گذارد. اگر راهی برای متوقف کردن رونالدو پیدا کند، که البته «اگر» بزرگی است؛ ایران ممکن است با امتیاز از زمین خارج شود. این که در چند سال اخیر، کی روش برای انتخاب بهترین بازیکن سال، چهار بار جلوتر از رونالدو به مسی رای داده، رویارویی مجدد آنها را جالب تر کرده است.

هنوز شک و تردیدهایی درباره زوج منتخب کارلوس کی روش در قلب دفاع وجود دارد. در خط حمله، او چالش شیرینی دارد چرا که مهاجم های محبوبش همگی آمادگی مطلوبی دارند. انتخاب از بین پنجگانه کریم انصاری فرد، سردار آزمون، مهدی طارمی، رضا قوچان نژاد و کاوه رضایی، برای کی روش یک دردسر دلچسب خواهد بود.