آرشیو شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۵
شهرستان ها
۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس

مشهد- خبرنگار کیهان: مدیرکل فرهنگ وارشارد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس از یکم لغایت 10 خرداد ماه جاری خبر داد.

سعید سرابی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری 80 ویژه بر نامه در این نمایشگاه اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه قرآن مشهد مقدس، شامل 400 غرفه نمایشگاهی در 24 بخش می باشد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه همزمان در 15 شهرستان دیگر خراسان ر ضوی همزمان با ماه مبارک رمضان برپا است افزود: تجلیل از خادمان قرآنی استان برگزاری 500 رخداد و فعالیت فرهنگی- قرآنی- کتابت قرآن کریم توسط 20 هنرمند برجسته قرآنی و... از جمله برنامه هایی است که در طول نمایشگاه اجرا می شود.

سرابی همچنین از برگزاری بخش حجاب و عفاف در نمایشگاه خبر داد و گفت: تاکنون 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بودجه از سوی اداره کل ارشاد استان برای برپایی نمایشگاه پیش بینی شده است.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار این نمایشگاه با همکاری اداره کل ارشاد خراسان رضوی و شهرداری مشهد برگزار شده، افزود: از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه، مناجات خوانی- اجرای سرودهای دینی و آئینی- اجرای قاریان برجسته ملی و بین المللی و... می باشد.

هادی بختیاری گفت: علاوه بر این نمایشگاه، 200 برنامه قرآنی نیز برای سایر نقاط شهر در طول ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان ساخت: سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس در محل عرصه میدان شهدای این شهر در فضایی بالغ بر 4 هزار و 500 مترمربع برگزار شده است.