آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۶
ورزشی
۹

شاگردان کولاکوویچ با روحیه ای بالا امروز به مصاف ژاپن می روند

نخستین پیروزی تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در هفته اول لیگ ملت های والیبال، با نتیجه سه بر صفر برابر استرالیا به پیروزی رسید و اولین بردش در این رقابت ها را کسب کرد.

در ادامه روز دوم از هفته اول لیگ ملت های والیبال 2018 دیشب تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش از ساعت 19:30 به مصاف تیم ملی استرالیا رفت و در حالیکه در این بازی ایگور کولاکوویچ تیم ملی را با ترکیبی جوان روانه زمین کرده بود موفق شد با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد و اولین پیروزیش در این رقابت ها را کسب کند. تیم ملی والیبال ایران که با دو تغییر عمده در ترکیب ابتدای اش یعنی حضور مرتضی شریفی و علی شفیعی پا به دیدار با استرالیا گذاشت موفق شد با وجود عملکردی نه چندان هماهنگ در هر سه ست با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد و با کسب سه امتیاز شیرین بازی برابر استرالیا ضمن به فراموشی سپردن باخت مقابل فرانسه با روحیه مناسب آماده دیدار عصر امروز (ساعت 17:30) با ژاپن شد. شاگردان کولاکوویچ ست های بازی را با امتیازهای 25-23، 25-23 و 25-21 به سود خود تمام کردند و با کسب یک برد و سه امتیاز از دو دیدار جایگاهشان در میانه های جدول رده بندی را بهبود بخشیدند ولی شاگردان مارک لبدف در تیم ملی استرالیا با دو باخت و بدون امتیاز به قعر جدول سقوط کردند. در این دیدار کولاکوویچ با ایجاد تغییراتی در ترکیب اصلی و اضافه کردن دو بازیکن جوان در شش نفر اصلی، سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، امیر غفور، علی شفیعی، مرتضی شریفی و مهدی مرندی به عنوان لیبرو را به زمین فرستاد و در سوی مقابل برای تیم ملی والیبال استرالیا گراهام بیو، ساندرسون، پیچوک، موته، اسمیت، ویلیامز و لوک پری در پست لیبرو وارد زمین شدند.

لیگ ملت های والیبال 2018 از چهارم خرداد با حضور شانزده تیم و به مدت پنج هفته در دور مقدماتی برگزار می شود و سپس پنج تیم برتر دور گروهی به همراه فرانسه، دور نهایی را از سیزدهم تا هفدهم تیر برگزار خوهند کرد.