آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۶
سینما
۹

نقد و بررسی «در جست و جوی فریده»

برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد فیلم مستند «در جست وجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطائی اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، این فیلم مستند از ساعت 17 امروز در سالن سینما حقیقت این مرکز به نمایش عمومی درمی آید و سپس با حضور آزاده موسوی و کوروش عطائی (کارگردانان)، ناصر صفاریان (مسئول نمایش و نشست فیلم ها) و مصطفی جلالی فخر (منتقد مهمان) مورد نقد و تحلیل قرار می گیرد. در جست وجوی فریده درباره زنی به نام فریده است که 40 سال پیش در حرم امام رضا(ع) رها شده و بعد از انتقال به شیرخوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته شده و به هلند برده می شود. فریده که در طول این سال ها به خاطر ترس از سفر به ایران و عدم تمایل خانواده اش به وطن بازنگشته، چند سالی ا ست از راه دور جست وجویی را برای پیدا کردن خانواده واقعی اش شروع کرده و حالا برای اولین بار به ایران سفر می کند تا زادگاهش را ببیند و با سه خانواده که مدعی اند خانواده واقعی او هستند، ملاقات کند.

این فیلم برنده چهار جایزه از یازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت (جایزه هنر و تجربیه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی، جایزه ویژه دبیر جشنواره) شده است.

عموم علاقه مندان جهت تماشای فیلم مستند «در جست و جوی فریده» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (6 خردادماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.