آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۱
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

حل مشکل با رفتن آدم

پخش خبر درگذشت ناصر ملک مطیعی از سیمای جمهوری اسلامی و لغو ممنوع التصویری او بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. برخی کاربران با یادآوری جلوگیری از پخش برنامه هایی که ملک مطیعی در آن حضور یافته بود، پخش گزارش درگذشت این بازیگر پیشکسوت را سوءاستفاده سیما از مرگ ملک مطیعی دانستند. کاربری با کنایه اقدام سیما را با استناد به جمله ای تاریخی این طور توصیف کرد: «مشکل آدم است، آدم که رفت مشکل حل می شود».

اعلام موضع پس از ترامپ

یک کاربر فضای مجازی از اینکه توافقنامه برجام از سوی اصولگرایان امریکایی نامیده شده، ابراز تعجب کرد. این کاربر این سوال را مطرح کرد که این موضع را با خروج امریکا از برجام چگونه توجیه می کنید و چرا تا پیش از خروج امریکا از برجام سکوت کرده و چنین ادعایی را مطرح نکرده بودید.

نزدیک شده به تندروها

یک کاربر فضای مجازی با اشاره به ادبیات تند سرمقاله نشریه یک حزب قدیمی اصولگرای سنتی علیه دولت روحانی، نوشت که «تقابل با دولت» عامل نزدیک شدن اصولگرایان سنتی به تندروها شده است.

ناامیدی اپوزیسیون

برخی کاربران فضای مجازی پیام ناامیدکننده وزیر خارجه امریکا برای اپوزیسیون خارج از کشور را مورد توجه قرار دادند. کاربری نوشت: در حالی که اپوزیسیون امیدوار به توسل به امریکا برای تغییر در ایران بود، پمپئو گفت که واشنگتن از تغییر رژیم پشتیبانی نمی کند.