آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۱
سلامت
۱۶
زنگ سلامت

تزریق بوتاکس در آرایشگاه ممنوع!

امروزه گرایش به انجام عمل های جراحی زیبایی بین مردم بسیار زیاد شده است. آمار نشان می دهد بخش زیادی از این جراحی ها ضرورت ندارد و تنها به دلیل اصرار بیمار انجام می شود بخش دیگری از فعالیت های زیبایی هم با وجود هشدارهای متخصصان هنوز در آرایشگاه ها و مراکز غیردرمانی انجام می شود.

دکتر سیدنجات حسینی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در این باره به «ایران» می گوید: متاسفانه آمار دقیقی در مورد فعالیت ها و جراحی های زیبایی در کشور وجود ندارد اما دیده شده علاوه بر جراحی های بازسازی مرتبط با حوادث و تصادفات، مشکلات مادرزادی مانند شکاف کام و سوختگی فعالیت های بسیاری در زمینه جوان سازی و زیبایی انجام می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تزریق بوتاکس به عنوان یکی از این فعالیت های زیبایی، می افزاید: در گذشته از بوتاکس تنها برای درمان بیماران مبتلا به اسپاسم عضلانی استفاده می شد اما امروزه از بوتاکس بیشتر برای زیبایی و رفع چروک پیشانی یا افتادگی ابرو استفاده می شود.

وی تاکید می کند: نکته مهم این است که انجام این قبیل فعالیت ها باید توسط پزشک حاذق انجام گیرد، چراکه هرگونه اشتباه در تزریق بوتاکس می تواند عوارض فراوانی مانند کج شدن دهان، ریزش اشک و افتادن پلک به همراه داشته باشد.

دکتر حسینی تاکید می کند: به هیچ وجه برای انجام امور زیبایی مانند تزریق بوتاکس به پرستاران یا آرایشگرها مراجعه نکنید و حتما از پزشکان جراحی پلاستیک حاذق کمک بگیرید.