آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۱
ایران زمین
۱۹

غار آبی «دانیال» چشم انتظار حمایت مسئولان و سرمایه گذاری بخش خصوصی

غار آبی «دانیال» سلمانشهر یکی از زیباترین غارهای رودخانه ای کشور است که در صورت حمایت مسئولان و سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند به یکی از جاذبه های دیدنی در غرب مازندران تبدیل شود.

«نادر سحرخیز»، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان های تنکابن و عباس آباد دراین باره به ایرنا گفت: در مازندران غارهای زیادی با قدمت بالا وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به 2 غار«هوتو» و «کمربند» در روستای «تروجن» شهرستان بهشهر اشاره کرد که براساس آثار کشف شده، انسان های اولیه در آن زندگی می کردند. غار آبی دانیال بعد از غار «قوری قلعه» شهر پاوه در استان کرمانشاه، دومین غار بزرگ رودخانه ای کشور است که هم اکنون گردشگران به صورت خودجوش از آن بازدید می کنند.

سحرخیز، شرایط بازدید از غار دانیال را تنها برای غارنوردان و افراد ماجراجو مناسب دانست و گفت: شاید فرو رفتن نیمی از بدن در آب برای برخی از گردشگران خوشایند نباشد اما با این حال هستند مردان و زنانی که وارد این غار می شوند و از جاذبه های آن لذت می برند. اما متاسفانه هیچ گونه زیرساختی برای خدمات رسانی به گردشگران در بیرون از غار وجود ندارد و این مساله مهم ترین مشکل ما در این زمینه است.

به گفته این مسئول، اداره منابع طبیعی برنامه ای برای احداث یک پارک جنگلی در بیرون از این غار را در دستور کار خود قرار داده که امیدواریم هر چه سریع تر عملیات اجرایی آن آغاز شود. هرگونه سرمایه گذاری در درون غار باید با هماهنگی دستگاه های محیط زیست و منابع طبیعی صورت گیرد تا مشکلاتی در این زمینه ایجاد نشود.