آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۲
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

عضویت بدون اطلاع

این که برخی کاربران فضای مجازی بدون اینکه خودشان عضو یک پیام رسان داخلی شده باشند، برای آنها در آن پیام رسان اکانت ایجاد شده است، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت. برخی کاربران به انتقاد از این شیوه افزایش عضو در برخی پیام رسان های داخلی پرداختند. کاربری با کنایه نوشت: یعنی الان دارم با چه فردی چت می کنم.

سمن ها وارد شوند

اعلام اینکه 4 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی در آستانه بحران امنیت غذایی قرار دارند، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

کاربری خواستار بسیج دولت برای کمک به این مناطق شد. کاربران دیگری از سمن ها و سازمان های غیر دولتی خواستند تا در کنار دولت یا بسیج اجتماعی به کمک غذایی به مردم این استان ها بشتابند. برخی کاربران ایفای نقش رسانه ها در این زمینه را ضروری دانستند.

لابی سنگین علیه ایران

پژوهشگر ارشد دانشگاه پرینستون در فضای مجازی نوشت که لابی های ضد ایرانی در واشنگتن با محوریت تل آویو، عربستان و امارات با شدت جریان دارد. این کاربر افزود: مارک دو بوویتزصهیونیست مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی رهبری لابی ضد ایران در واشنگتن را بر عهده دارد. او برای این کار حدود 600هزار دلاردر سال حقوق دریافت می کند، در حالی که حقوق رئیس جمهوری امریکا 400هزار دلار در سال است.

درخواست بازگشت بهروز وثوقی

در پی درگذشت ناصر ملک مطیعی و ابراز تمایل چندی پیش بهروز وثوقی برای بازگشت به ایران، برخی کاربران فضای مجازی خواستار شکل گیری پویشی به منظور فراهم کردن شرایط برای اخذ مجوز بازگشت این هنرمند به کشور شدند.

به بیمه فکر کنید

یک کاربر فضای مجازی به جوانان توصیه کرد که در کنار دغدغه هایی چون تحصیل، ازدواج، کار و... حتما به سابقه بیمه برای خود نیز فکر کنید. این کاربر توصیه کرد که حتی اگر شاغل نیستید در صورت امکان به صورت خویش فرما حداقل بیمه را پرداخت کنید، در سال های بعد بهره آن را می برید.