آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۰۰
اقتصاد
۱۱
خبر

رای شورای اقتصاد به افزایش تولید نفت

منبع: پاد

شورای اقتصاد روز گذشته در نشست خود با درخواست وزارت نفت مبنی بر افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره برداری، موافقت کرد. حاصل این توافق، افزایش تولید نفت از 29 میدان نفتی در حال بهره برداری بود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، در این جلسه با اشاره به درخواست وزارت نفت مبنی بر افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره برداری، گفت: طرح افزایش تولید نفت از میادین در حال بهره برداری کشور علاوه بر اینکه از ضرورت های اصلی کشور است، می تواند با اشتغالزایی قابل توجهی در مناطق نفتخیز برای مردم این مناطق نیز همراه باشد.

در ادامه این جلسه درخواست وضع عوارض صادرات بر مواد خام معدنی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد و پس از ارایه گزارشی از آمار صادرات سنگ آهن در سال های 95 و 96 و توضیحاتی درباره چشم انداز سنگ آهن در افق 1404، تصمیمات لازم درباره عوارض صادرات اتخاذ شد.

همچنین در این جلسه قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال 97 و محصولات باغی برای سال 96 به تصویب رسید و در خصوص دستورالعمل تعیین قیمت تجهیزات پزشکی نیز تصمیم گیری شد.

استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای خط 2 قطار شهری کرج و حومه و تمدید فاینانس احداث قطار حومه ای شهر جدید گلبهار به مشهد نیز از جمله درخواست های وزارت راه و شهرسازی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

در این نشست همچنین به درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره بازپرداخت تسهیلات دریافتی برای اجرای طرح های انتفاعی از سوی دستگاه های اجرایی، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه فهرست میزان بدهی دستگاه های مختلف اجرایی در قبال تسهیلات دریافتی را احصا و بازپرداخت این تسهیلات را پیگیری کند.