آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۰۰
جامعه
۱۳

ویژه

10 درصد آب شرب اصفهان از طریق چاه های جدید

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: حفر حدود 80 حلقه چاه در سطح استان اصفهان باید در کمترین زمان ممکن به انجام برسد. برآورد شده است حداقل 10 درصد آب شرب از طریق چاه های جدیدالحفر تامین شود. حمید حکمتیان در نشست با پیمانکاران با هدف هماهنگی بیشتر در تسریع روند اجرای پروژه های حفر و تجهیز چاه ها اعلام کرد: بحران کم آبی در استان اصفهان بسیار جدی است به گونه ای که تامین آب در فصل تابستان با چالش های زیادی مواجه است. وی افزود: برای اینکه بتوانیم در فصل تابستان آب شرب مردم را تامین کنیم حتما باید این 80 حلقه چاه در مدار بهره برداری قرارگیرد در غیر این صورت احتمال اینکه تامین آب شرب مردم با سختی روبه رو شود، می رود.

سناریویی برای جیره بندی آب اصفهان وجود ندارد

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کاهش 40 درصدی آب انتقالی به تصفیه خانه باباشیخ علی گفت: سناریویی برای جیره بندی در دستور شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیست و در صورتی که روند کم آبی ادامه یابد، تصمیمات جدیدی در خصوص مدیریت آب اصفهان اتخاذ خواهد شد. در مجموع 56 شهر و 300 روستا که تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند به دلیل محدودیت منابع آب طرح، به غیر از تصفیه خانه باباشیخ علی، آب موردنیاز این مناطق نیز از 106 حلقه چاه، آبی برابر با 756 لیتر بر ثانیه تامین می شود. این میزان آب کفاف نیاز استان اصفهان را نمی دهد و با کمبود 30 درصدی آب مواجه هستیم.

کاهش آسیب اجتماعی ناشی از خشکسالی ضروری است

احمد رضوانی، فرماندار اصفهان، در نشست کارگروه فرهنگی _ اجتماعی و مدیریت بحران خشکسالی شهرستان اصفهان گفت: لزوم برنامه ریزی همه جانبه برای سازگاری با کم آبی و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از خشکسالی بیش از پیش احساس می شود. وی همچنین از اقدام شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در توزیع اقلام کاهنده مصرف تقدیر کرد. رضا رضایی، معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان نیز گفت: هرچند سرانه مصرف شهروندان اصفهانی در 10 سال گذشته از 189 به 154 لیتر در شبانه روز رسیده است اما برای عبور از بحران کم آبی باید 30 درصد دیگر نیز در مصارف صرفه جویی کرد.