آرشیو پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۰
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* آمریکایی ها ایران را متهم به دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر این کشور کرده اند. انفعال در وزارت خارجه کشورمان به جایی رسیده که نتوانسته یا نخواسته اند به عنوان اعتراض شکایت بکنند. این غصه را باید چه کار کرد که برخی از شخصیت های مستقل اروپایی و آمریکایی در این موضوع از دیپلمات های ما فعال تر عمل کرده اند!

عباسی و 81810902

* وزیر خارجه شیطان بزرگ گفته، ایران باید مثل یک کشور نرمال رفتار کند! فرض کنیم وی حرف چرند و بی ربطی نگفته است. قاعدتا کشور نرمال از نظر آمریکا امثال خود آمریکاست. در این صورت باید هر کجا منافع ما اقتضا کند حضور جدی داشته باشیم، قدرت دفاعی خود را روز به روز افزایش دهیم و دوستان منطقه ای خود را حمایت کنیم و...!

غلامرضا کرمانی

* در اخبار آمده که توتال فرانسه می رود و پژو می ماند با این حساب معلوم می شود دلیل حمایت فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی از برجام احیاء اقتصاد ورشکسته و فروش کالاهای مصرفی خودشان است. چرا مسئولان ما دست از تعصب خشک خود برنمی دارند و دل خود را به لاشه مرده برجام خوش کرده اند.

نیک نام

* شما را به خدا قسم می دهم ای همه کسانی که می توانید، قدرت دارید، توانایی دارید و مسئول هستید، به هر طریق ممکن جلوی تصویب این قرارداد استعماری و سراسر خسارت FATF را بگیرید و نگذارید بیش از این به نظام اسلامی ضربه وارد شود. اینکه تصور شود ما به خواسته های آنها تن دهیم تا دست از سر ما بردارند تصور غلط و اشتباهی است که در این 40 ساله آزموده ایم. آنها ما را برده و مطیع می خواهند که مثل برخی کشورهای حوزه خلیج فارس امر و نهی کنند و ما اطاعت کنیم؟!

55710917

* دولت برای چندمین بار از کیهان به دادگاه شکایت کرده است. خدا را شکر برای رسیدگی به شکایت های دولت از منتقدین دادگاهی وجود دارد و پیگیری می کند ولی آیا برای رسیدگی به شکایت منتقدین دلسوز کشور بابت تهمت های زیادی که مسئولان دولت به آنان زده اند، دادگاهی وجود دارد؟

سوری از تهران

* آقای ظریف و عراقچی باید در مذاکرات با تروئیکای اروپایی، اقتدار و صلابت نظام اسلامی و ملت ایران را به رخ آنان بکشند و بی تفاوتی آنها در برابر نقض عهد مکرر شیطان بزرگ در برجام را یادآوری کنند و به عنوان متحد آمریکا خسارات ناشی از نقض برجام را برای ایران جبران کنند.

نوربخش- مشهد مقدس

*اگر اروپا در برجام صداقت داشت باید می توانستیم با همکاری دوجانبه از موانع بوجود آمده توسط آمریکا عبور بکنیم و مجبور نباشیم مثل قبل برجام با گونی دلار به کشور بیاوریم. بی صداقتی اروپایی ها چگونه باید باشد که دولتمردان ما به خودشان بیایند؟

97860912

* سلام بر تولیدکنندگانی که با تمام نیرو و توان خود در جهت بالا بردن کیفیت اجناس تولید داخل کشورمان، مطابق با استانداردهای جهانی و بین المللی رقابت با کالاها و اجناس خارجی تلاش می کنند. البته لازم است با حمایت و پشتیبانی مسئولان دلسوز و قراردادن امکانات لازم و کم کردن بهای مواد مصرفی از قبیل آب، برق، گاز، بخشودگی های مالیاتی گمرکی و... این تلاشها و کوشش ها به نتیجه مطلوب خود برسد.

بلیغیان- اصفهان

* باید در نمایندگی های وزارت خارجه در کشورهای همسایه واحدهایی برای شناسایی ذائقه مردم این کشورها و به منظور هدایت سلیقه آنان به تولیدات کشورمان فعال بشوند و نقش بازاریاب و واسطه را در تولید محصولات داخلی بازی بکنند.

17240910

* عضویت مردم در پیام رسان های بومی یک پیام رسا و محکم به آنانی بود که به دروغ سخن از اشتغال تعداد زیادی در تلگرام را عنوان می کردند و به سود این پیام رسان خارجی اسرائیلی از هیچ اتهامی به پیام رسان های داخلی دریغ نکردند.

72440990

* خفقان رژیم منفور پهلوی کجا که برای شنیدن دو کلام حرف سیاسی باید به زیرزمین منزل پناه می بردیم و آزادی امروز کجا که خیلی راحت علیه اول و آخر کشور تهمت می زنند با این حال ادعا می کنند آزادی وجود ندارد.

ابوالقاسمی

* آنچه بیشتر از خودگرانی های لجام گسیخته اخیر مردم را عصبانی می کند، اعلام نرخ تورم 9/6 درصدی است. در طول همین چند روز گذشته، قیمت برخی اجناس و کالاهای ضروری تا مرز 50 درصد رشد داشته اند، مردم با اعلام نرخ تورم تک رقمی از سوی دولت احساس توهین می کنند.

90500915

* شرم آور است که در صحن علنی مجلس و درحضور وزیربهداشت به صورت مستند معلوم گردید اعتبار صندوق رفاه دانشجویان صرف کارمندان و کارکنان این وزارتخانه شده است.

99840935

* مبلغ وام مسکن برای خانه دار شدن افراد بسیار پائین است و جوابگوی نیازهای کارکنان نیست. لطفا مسئولان امر تدبیری کنند.

06850916

* چرا تامین آب آشامیدنی روزانه روستای «کشت پشت» گیلان برای مسئولان امر اهمیتی ندارد؟!

لاجوردی

* نسخه های پزشکی مستمری بگیران تامین اجتماعی در سالهای قبل، توسط بیمه آتیه سازان حافظ، یک ماهه پرداخت می شد ولی متاسفانه حال به دوماه هم رسیده است. چرا؟!

پیروزی

* هر سال تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشستگان و کارگران طبق قانون بودجه سال در سه ماه مانده به پایان سال تصویب می شود، ولی چرا دو سه ماه بعد از آغاز سال جدید دولت این مصوبه مجلس را اجرایی می کند؟! این در حالی است که افزایش قیمت اجناس، اجاره ها و... بیش از افزایش حقوق در همان آغاز سال اجرایی می شود. دولت برای نشان دادن صداقت با کارگران و کارمندان باید از همان ابتدای سال حقوق را به طور علی الحساب 10 درصد افزایش دهد و سپس با صدور احکام، ما به التفاوت را در ماه های بعد اعمال کند.

74530938

* بازنشسته شرکت فولاد هستیم. در این 5 سال که دولت آقای روحانی سر کار آمده برای یک بار به موقع حقوق نگرفته ایم، چرا؟

21060913

پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 12

«ضمن تشکر از توجه آن رسانه محترم به مدیریت شهری؛ در پاسخ به پیام مردمی مندرج در روزنامه کیهان مورخ 97/02/24 درخصوص توقف اتوبوس ها در کوچه قورخانه، به اطلاع می رساند:

طبق اعلام حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه، محل مورد اشاره شهروند محترم، پایانه اتوبوسرانی قورخانه بوده که محل توقف اتوبوس های خطوط داخل پایانه می باشد.»