آرشیو پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

فرمانده انتظامی شرق تهران خبر داد

انهدام باند مالخرها در شرق تهران

فرمانده پلیس انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: مالخرها خودروهای سرقتی از تهران و شهرستان های اطراف را با قیمتی نازل خریداری و با اوراق کردن خودرو، وسایل را به قیمت روز به فروش می رساندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، سرتیپ عبدالرضا ناظری در محل خرید و فروش خودروهای سرقتی اظهار کرد: در حاشیه شهر بومهن محلی در بین مراکز صنعتی، تعمیرگاه های خودرو و مراکز مجاز، مالخرها در پوشش این تعمیرگاه ها اقدام به اجاره مغازه و پیگیری امور مجرمانه خود می کردند.

وی بیان کردن: متهمان در گاراژی که پشت این مغازه بود خودروهای مسروقه ای که از شهر تهران و شهرستان های اطراف به سرقت می رفت را با قیمتی بسیار نازل خریداری و در این محل اوراق و قطعات آن را به فروش می رساندند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: سه نفر در این رابطه دستگیر شدند که هر سه سابقه سرقت، مواد مخدر و سوابق متعدد کیفری دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این محل سه دستگاه خودرو مسروقه کشف شد که علاوه بر این سه خودرو اموال مسروقه 40 خودرو مسروقه دیگر از جمله کامپیوتر، تایر، لوازم و پخش خودرو، گیربکس و... کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: این پرونده در مراجع قضایی تحت رسیدگی و سه متهم در بازداشت پلیس هستند تا با شناسایی مالباختگان، اموال مسروقه به صاحبان آن بازگردانده شود.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: نکته حائز اهمیت فعالیت این سارقین این است که در پوشش تعمیرگاه های مختلف و مجاز کارهای مجرمانه می کردند، آنها به گونه ای در کنار صافکاری و نقاش های خودرو، فروش لوازم یدکی و... محلی را اجاره کردند تا پلیس به فعالیتشان مشکوک نشود.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران درخصوص اینکه این خودروها را با چه قیمتی خریداری می کردند، تصریح کرد: برخی از این خودروها که با قیمت 30 میلیون تومان در بازار موجود هستند توسط این افراد با قیمتی حدود 500 هزار تومان خریداری و سپس اقدام به اوراق آن می کردند.

وی تصریح کرد: آنها خودروهای در آستانه اوراق، تصادفی و اسقاط شده را نیز با مدارک قانونی و با قیمت هایی بالغ بر 500 تا یک میلیون تومان خریداری و لوازم آنها را به همراه دیگر وسایل سرقتی با قیمت های واقعی و بالا می فروختند.