آرشیو پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

افزودن سبوس به آرد در نانوایی ها غیرقانونی است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم هر گونه اضافه کردن سبوس خارج از فرآیند تولید آرد در نانوایی ها را موجب افزایش احتمال ابتلا به بیماری و غیرقانونی دانست.

بهزاد رادمنش در گفت و گو با مهر، گفت: هنگامی که گندم به کارخانه های تولید آرد می رود زمان تبدیل به آرد بخشی از سبوس آن گرفته می شود.وی ادامه داد: به هر میزان که سبوس گیری از آرد در کارخانجات کمتر باشد مرغوب بودن آرد و ارزش غذایی نانی که با آن پخته می شود بیشتر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم بیان کرد: آنچه که درباره مضرات سبوس مطرح است درباره اضافه کردن سبوس به آرد در نانوایی ها است.وی ادامه داد: برخی از نانوایی ها هنگام خمیر کردن آرد، سبوس را به آن اضافه می کنند که این اقدام غیر بهداشتی بوده و از نظر قانونی هم جرم محسوب می شود و این سبوس هیچ گونه ارزش غذایی هم ندارد.

رادمنش افزود: افزودن سبوس خارج از فرآیند تولید آرد حتی ممکن است باعث بیماری شود.وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاهش سبوس گیری از آرد، گفت: فعلا این اقدام در زمینه نان سنگک اجرایی شده و سبوس گیری آرد این نان از 21 درصد به 12 درصد رسیده است که البته این رقم باید به هفت درصد برسد.