آرشیو پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۰
سینما
۹

پسرها گریه نمی کنند

پوران درخشنده از اولین زنان فیلمساز سینمای بعد از انقلاب است که دغدغه های اجتماعی و فرهنگی اش به افکار هنری و سینمایی اش می چربد و از مستندسازی وارد حوزه فیلمسازی شده.

او از مدت ها قبل در تدارک ساخت فیلمی با نام «پسرها گریه نمی کنند» است، ولی هنوز موفق به دریافت مجوز ساخت نشده، با ابراز تاسف از اتفاقی که اخیرا در یکی از مدارس پسرانه تهران رخ داده، گفت: سینما علاوه بر سرگرمی، جنبه آموزشی هم دارد و من هنوز منتظر صدور مجوز ساخت فیلمی هستم که بی ارتباط با این اتفاق نیست.

درخشنده در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت این فیلم بیان کرد: قبل از این که فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» را بسازم، قصد داشتم «پسرها گریه نمی کنند» را بسازم که شرایط آن مهیا نشد، اما با توجه به درخواستی که از سوی مخاطبان زیادی داشتم می دانستم باید حتما برای این موضوع (تجاوز) کاری انجام دهم، چرا که این مساله پس از نمایش فیلم «هیس! دخترها...» از طریق افراد مختلفی که به نحوی مورد تعرض قرار گرفته بودند، بار سنگینی را روی دوش من قرار داد.

درخشنده با انتقاد از این که «نمی دانم چرا جلوی راه ما را گرفته اند؟» به اتفاقات اخیر یکی از مدارس تهران اشاره و اظهار کرد: وقتی این ماجراها پیش می آید، بیشتر ناراحت می شوم. چون من رسالتی داشتم که این فیلم را برای جامعه خود که اذعان دارم، خانواده ام هستند و از طرف آنها سفارش ساخت این فیلم را گرفته بودم، بسازم.

این فیلماز خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی در فیلم مهم ترین نکته آن برای من به عنوان فیلمساز است، نباید فراموش کنیم که پیشگیری مهم تر از درمان است.