آرشیو شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۲۳
شهرستان ها
۷

کمک 500 میلیونی خیرین گچساران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

برای نخستین بار در جشن گلریزان، خیرین گچساران 500 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها 10 درصد از خانواده های زندانیان تحت پوشش کمیته امداد هستند

جمیاری با اشاره به فقر ناشی از محرومیت استان بر زندانی و خانواده اش اظهارداشت: براساس آمار موجود متاسفانه تنها 10 درصد از خانواده های زندانیان تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام (ره) هستند و این می طلبد که برای حمایت از این خانواده ها و جلوگیری از ورود به چرخه جرم آنان را رها نکنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح زندان های استان تعداد 575 زندانی جرائم غیرعمد وجود دارد، یادآورشد: از مجموع این تعداد 557 نفر مرد و متاسفانه تعداد 18 نفر از آنها بانوان هستند.

اسماعیل جمیاری گفت: البته در زندان گچساران نیز 72 نفر زندانی با بدهی 12 میلیارد تومانی چشم انتظار دست های سخاوتمندانه خیرین و نیکوکاران هستند.

وی با اشاره به بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در کل استان هم ادامه داد: برای آزادسازی این تعداد زندانی نیاز به 50 میلیارد تومان است.

جمیاری افزود: سال گذشته تعداد 214 زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت چهارمیلیارد تومان بوسیله کمک های خیرین و نیکوکاران، منابع ستاد دیه، تسهیلات بانکی و همچنین گذشت شاکی از زندان آزاد شده اند.

در پایان این همایش، اسماعیل جمیاری از جمع آوری 400 میلیون تومان نقد و 100 میلیون نیز به صورت تعهدی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی و نیز جمع آوری بالغ بر 93 میلیون تومان کمک به خانواده زندانیان گچسارانی خبر داد.