آرشیو شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۳
سیاست
۲
رویداد

سید حسن نصرالله: روز قدس هر ساله پررنگ تر می شود

دبیرکل حزب ا... لبنان گفت: با وجود تلاش ده ها ساله و تبلیغات مسموم کشورهای معاند، روز قدس هر ساله پویاتر و گسترده تر برگزار و مساله قدس پررنگ تر می شود.

به گزارش فارس، سید حسن نصرا... که به مناسبت روز جهانی قدس به صورت ویدئوکنفرانس در جمع هزاران نفر در روستای «مارون الراس» در دو کیلومتری مرز لبنان با فلسطین اشغالی صحبت می کرد با بیان این که تمامی مردم دنیا با مساله بحق فلسطین ابراز همبستگی می کنند گفت: هر روز بر اهمیت این مناسبت و اهمیت مساله قدس افزوده می شود و امت اسلامی باید این روز را گرامی بدارد.

وی گفت: اولا قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی جوهره اصلی این مبارزه است و دوما هر ساله قدس و مساله فلسطین در معرض توطئه ها و اقدامات دشمن برای تسلط و پاکسازی قرار می گیرد که آخرین آن امسال و با شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب و انتقال سفارت به بیت المقدس صورت گرفت.

دبیرکل حزب ا... لبنان افزود: مردم بیت المقدس به نیابت از امت اسلامی از بیت المقدس و مسجدالاقصی دفاع می کنند و بقیه مردم و باقی مسلمانان باید با کمک مالی و انفاق مال برای کمک به اهالی بیت المقدس برای این که در خانه هایشان بمانند و شهر را ترک نکنند و تحت فشار اقتصادی و معیشت تسلیم نشوند، آنان را یاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سوریه یک کشور تاثیرگذار در محور مقاومت است و من به همه جهانیان می گویم که حزب ا... هیچ طرحی در سوریه ندارد و ما صرفا به خاطر درخواست رهبری سوریه در آنجا حضور داریم و اگر تمامی جهان جمع شوند تا ما را از سوریه خارج کنند، جز به درخواست رهبری سوریه، هرگز خارج نخواهیم شد. رهبر مقاومت لبنان تاکید کرد: قدس به اهالی آن باز خواهد گشت و فلسطین آزاد خواهد شد و تمامی دروغ های نتانیاهو فایده ای برای او نخواهد داشت.

وی ادامه داد: سخن مقاومت بر اقدام و عمل استوار است تا این که متجاوزان از فلسطین بروند و ساکنان واقعی آن بمانند. سید حسن نصرا... گفت: جنگ بزرگ در پیش است و آن روزی است که بزودی در قدس نماز می خوانیم.