آرشیو شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۳
رسانه: بین الملل
۶
8 تگ

#QudsDay4Return فریاد هشتگ ها در روز قدس!

شاید بتوانید یک کشور را شکست دهید، اما هیچ گاه نخواهید توانست عقاید مردمی را که در آنجا زندگی می کنند از بین ببرید.

امسال مانند سال های گذشته مردم ایران و دیگر کشورهای اسلامی به پیروی از سنتی که امام خمینی (ره) بنیان نهاد در آخرین جمعه ماه رمضان به خیابان ها آمدند تا با زبان روزه و زیر آفتاب سوزان فریاد آزادی فلسطین سر دهند.

در طول سال های اخیر به موازات این تظاهرات فیزیکی، تظاهرات مشابهی نیز در دنیای مجازی شکل می گیرد که در آن کاربران مسلمان و غیرمسلمان کشورهای مختلف در کنار یکدیگر سعی می کنند ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش دولتمردانشان برسانند و آنان را به حمایت از مظلومان فرا بخوانند.

در آستانه روز قدس امسال، هشتگی با عنوان #QudsDay4Return ایجاد شد و کاربران با استفاده از آن از حق فلسطینی ها برای بازگشت به سرزمین مادری خود دفاع کرده و خواهان پایان ظلم 70 ساله صهیونیست ها شدند. این هشتگ در همان مدت کوتاه شکل گیری و فعالیت خود توانست ساعت ها در فهرست هشتگ های محبوب توییتر قرار بگیرد. کاربری به نام Aqsa Malick در توییت خود نوشت: «فریاد هر جوان علیه اسرائیل، همچون یک ارتش قدرتمند این رژیم را تهدید می کند.» یک کاربر هندی به نام Afaque Rubina که خود را پزشک معرفی کرده می نویسد: «اسرائیل خیلی از مردم بی گناه از جمله آن پرستار بی گناه فلسطینی را کشت اما همه ساکت هستند چون اگر یک مسلمان را بکشی، انگار اتفاق خاصی نیفتاده است.» اشاره این کاربر به «رزان اشرف النجار» پرستار 21 ساله فلسطینی است که چند روز پیش در حال کمک به معترضان فلسطینی در مرز غزه با سرزمین های اشغالی هدف یک تیرانداز اسرائیلی قرار گرفت و به شهادت رسید.

Critics Chronicle با انتشار عکسی از یک زن فلسطینی در حال پرتاب سنگ می نویسد: «وی شجاع تر و قوی تر از ائتلاف نظامی اسلامی 34 کشور است.» اشاره وی به ائتلاف اسلامی به اصطلاح ضد تروریسم است که عربستان چند سال پیش تشکیل آن را اعلام کرد، اما هنوز فعالیت خاصی نداشته است. کاربری به نام Ken Toloui می نویسد: «تمام کشورهای مسلمان باید برای فلسطین متحد شوند. آمریکایی ها و اسرائیلی ها قاتلان بی رحمی هستند. آنها به انسانیت احترام نمی گذارند.» کاربر دیگری به نام Jia Barish می گوید: «می دانید اتحادیه عرب فوق ثروتمند کجاست؟ در حال معاشقه با غرب!»