آرشیو یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۸
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

الگویی به نام امام علی(ع)

رفتار نخست وزیر هلند در تمیز کردن بخشی از پارلمان که با فنجان قهوه اوکثیف شده بود و واکنش خدمتکاران در تشویقش، مورد توجه فعالان فضای مجازی قرار گرفت. این کاربران همچنین با تاسی از شیوه ریاست، مردمداری و ساده زیستی امام علی(ع) ضرورت تجدید نظر در شیوه رفتاری و حفاظتی بسیاری از مسئولان کشور را مطرح کردند.

محصول تندروها

برخی کاربران فضای مجازی تندروهای داخلی را مسبب بروز انشقاق در جامعه معرفی کردند.این کاربران درگیری لفظی راهپیمایان روز قدس در تهران با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و شعار و فحاشی علیه او را نتیجه عملکرد جریان تندرو داخلی علیه دولت روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای دانستند. برخی کاربران نیز تسویه حساب با جریان های داخلی را به بهانه راهپیمایی روز قدس مورد انتقاد قرار دادند.

سیما و تبلیغ علیه نظام

یک کاربر فضای مجازی نوشت: اخبار 20:30 را دیدم واقعا دو -هیچ در زمینه تبلیغ علیه نظام از همه معاندان جلوتر است. این کاربر افزود: بخش های اصلی خبر آن شامل کارخانه های تعطیل شده، بی عرضگی مذاکره کنندگان، کارگران بیکار صنعت کفاشی و مسئولان فشل بود.

نمونه با 8 میلیون

یک کاربر فضای مجازی نوشت: هر چند ماه موسسه ای تماس می گیرد و می گوید خانم دکتر ما سه نفر برگزیده در سطح کشور انتخاب کردیم که یکی از آنها شما هستید. همایش درمرکز همایش های صدا و سیما برگزار می کنیم و لوح می دهیم، دکتر نمونه از دست وزیر جایزه می گیرد، فقط تا امروز عصر فرصت دارید 8 میلیون تومان واریز کنید.

رسوایی گدایان جنگ و تحریم

برخی کاربران فضای مجازی رفتار متناقض مخالفان نظام در خارج از کشور در حمایت از تحریم و تهدید و درعین حال حمایت از اعتراض صنفی کشاورزان و کارگران را رسوایی توصیف کردند. کاربری نوشت: تحریم و تهدید کمر همین کشاورز و کارگر را خم می کند، این مردم شریف به حمایت شما گدایان جنگ و تحریم نیازی ندارند.

بازی روانی ترامپ

برخی کاربران فضای مجازی معتقدند ترامپ بازی روانی را با ایران آغاز کرده و به دنبال مواضع و اقدامات تند از جانب ایران است. برپایه این دیدگاه، اینکه ترامپ گفته که پس از خروج امریکا از برجام رفتار ایران تغییر کرده، در این راستا طراحی شده است که ایران مواضع و اقدام های تند در پیش گیرد.