آرشیو یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۸
فرهنگی
۲۲

شهاب حسینی و معرفی ایران در بازارهای جهانی

حدود هفت سال قبل، شهاب حسینی برای بازی در فیلم«جدایی نادر از سیمین» جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر جشنواره فیلم برلین را به دست آورد، پنج سال بعد هم برای ایفای نقش در فیلم«فروشنده» موفق به کسب نخل طلایی جشنواره کن شد.

هر چند جوایزی که در عرصه های داخلی و بین المللی از آن خود کرد تنها به این دو مورد ختم نمی شد اما شاید درج نام وی در فهرست مهم ترین جوایز سینمایی جهان برای وسوسه اش به دایرکردن یک کمپانی فیلم سازی کیلومترها آن طرف تر از مرزهای جغرافیایی ایران کافی بود. آنچنان که از سه سال قبل زمزمه هایی مبنی بر مهاجرت همیشگی او و همسرش به امریکا در برخی رسانه ها منتشر شد.

آن طور که شهاب حسینی به تازگی عنوان کرده درپی تلاشی که چند سالی است پیگیر آن شده شرکت «ندای هفت آسمان» را جهت استعدادیابی جوانان در حیطه های مرتبط با هنرهای نمایشی از جمله سینما و تئاتر دایر کرده است. شرکت تازه تاسیس این سوپراستار سینمای کشورمان دارای خواهر دوقلویی هم در امریکا به نام seven skies entertainment هست که در راستای تولید آثار نمایشی در حوزه های مختلف و با استخراج از منابع غنی فرهنگ و ادبیات ایران زمین تاسیس شده است.

بازیگر سینمای کشورمان هدف از این کار را ارائه غنای فرهنگی ادبیات و هنر ایران در بازارهای جهانی عنوان کرده است. همان طور که وقتی نخل مشهورطلای کن را به دست گرفت آن را به مردم سرزمینش تقدیم کرد و گفت:«این جایزه را از مردم دارم پس به آنها تقدیم می کنم.» حالا هم تاکید دارد که این کار را تنها به عشق مردمش انجام می دهد و حتی خواهان دعای خیرهموطنانش برای موفقیت در راه معرفی فرهنگ و هنر آن شده است.