آرشیو یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۸
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

«سمفونی ایران» به روایت فریدون شهبازیان

برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد فیلم مستند «سمفونی ایران» به کارگردانی «وحید موساییان» و روایت فریدون شهبازیان اختصاص یافته است.این فیلم مستند 75 دقیقه ای امروز یکشنبه ساعت 17 در سالن «سینماحقیقت» این مرکز به نمایش در می آید و با حضور وحید موساییان کارگردان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم ها و سیدعلیرضا میرعلینقی پژوهشگر موسیقی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

انتخاب سرپرست آرشیو ملی ایران

فریبرز خسروی، معاون پژوهش و فناوری اطلاعات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت اسناد این سازمان (آرشیو ملی) تعیین شد.خسروی سابقه سال ها حضور در سازمان یاد شده را هم به عنوان مشاور عالی رئیس سازمان و هم سخنگوی کتابخانه ملی برعهده داشته و مدتی هم به عنوان رئیس انجمن کتابداری ایران فعالیت کرده است.

عدم صدور مجوز برای خواننده ترکیه ای در ایران

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار اخباری مبنی بر برگزاری کنسرت الیاس یالتین تاش خواننده ترکیه ای اعلام کرد هیچگونه مجوزی برای این برنامه در ایران صادر نکرده است.

جایزه لهستانی ها به«بیست و یک روز بعد»

فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران چهارمین دوره جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان «کینولوب» لهستان شد.در بخش رقابتی بین 40 تا 60 اثر کوتاه و بلند به رقابت پرداختند و 2 هیات داوران بزرگسالان و نوجوانان جایزه های فیلمسازان را تعیین کردند.

تور جشنواره ای «آلفابت» در ژاپن

انیمیشن کوتاه «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی به جشنواره هیروشیما ژاپن راه یافت.هفدهمین دوره جشنواره هیروشیما که از 23 تا 27 آگوست برابر با یکم تا پنجم شهریورماه در ژاپن برگزار می شود، جزو 5 جشنواره معتبر انیمیشن دنیا و کوالیفای اسکار نیز است.

معرفی بخش تجربه جشنواره نمایش عروسکی

طرح ها و متون راه یافته به مرحله بازبینی بخش «تجربه» هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک اعلام شدند. در این دوره از جشنواره تهران-مبارک برای نخستین بار بخش تجربه (نوآوری و تفاوت) با هدف ارائه نوآوری هنرمندان در زمینه تکنیک های ساخت و بازی دهندگی عروسک و ایده های نو در اجرا برگزار می شود.