آرشیو یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۸
ایران زمین
۱۹

اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده

500 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در این هفته بین دستگاه های اجرایی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توزیع می شود که شتاب بیشتری را در روند بازسازی ایجاد خواهد کرد.به گزارش ایرنا، «هوشنگ بازوند»، استاندار کرمانشاه در نشست ستاد بازسازی شهرستان سرپل ذهاب، افزود: 30 میلیارد تومان از این اعتبار برای جبران خسارات تاسیسات آب شرب مناطق زلزله زده اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن و مردم به هیچ عنوان نباید از آب شرب برای ساخت و ساز استفاده کنند، آب مورد نیاز برای ساخت و ساز باید از طریق تانکر تامین شود، اگر این موضوع درست مدیریت نشود با چالشی جدی روبه رو خواهیم شد.استاندار کرمانشاه یادآور شد: 15 میلیارد تومان هم برای بازسازی و احداث مساجد در مناطق زلزله زده اختصاص یافته است.

30 میلیارد تومان هم در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار داده شده تا هزینه بازسازی اماکن دولتی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شود و 20 میلیارد تومان هم برای جبران خسارات زیرساخت ها در اختیار شهرداری سرپل ذهاب قرارمی گیرد.

بازوند اظهار داشت: به هر یک از خانواده های زلزله زده به تازگی 2 میلیون تومان هم بابت تامین اقلام سرمایشی و کولر پرداخت شده است، اگر کسی این مبلغ را در محل دیگری هزینه کند، مسئولیت آن با دولت نیست.

بازوند گفت: مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان کرمانشاه باید به هر شکل ممکن، طوری موضوع بازسازی و تجهیز مدارس در مناطق زلزله زده را پیگیری و مدیریت کنند که همزمان با آغاز مهرماه، هیچ دانش آموزی در مناطق زلزله زده در مدارس کانکسی نباشد.استاندار کرمانشاه افزود: از زمان وقوع زلزله تاکنون حتی یک ریال بابت هزینه آب و برق از هیچ کس در مناطق زلزله زده اخذ نشده، اما دستگاه های دولتی مشمول این بخشودگی نمی شوند.