آرشیو یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۸
سیاسی
۲

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت الاسلام احمدی

حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند حجت الاسلام دکتر احمد احمدی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم / با تاسف و تاثر خبر درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند جناب حجه الاسلام آقای دکتر احمد احمدی رحمةالله علیه را دریافت کردم. عمر با برکت این دانش آموخته فاضل حوزه و دانشگاه یکسره در خدمت علم و تحقیق و تربیت جوانان جویای علم بوده است. مسئولیت های مهم این عنصر خدوم و پر کار در مسائل دانشگاهی در دوران انقلاب و جمهوری اسلامی فصل درخشانی از زندگی ایشان است. عضویت ده ها ساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد و اداره موسسه سمت، مدیریت بخش های مهم و حساسی از مجموعه دانشگاهی کشور، بخش های برجسته ای از این دوران است. اینجانب درگذشت این مرد انقلابی و وفادار را به خاندان و فرزندان محترم و همکاران و شاگردان و دوستان ایشان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسالت می کنم.

تسلیت روسای قوای قضائیه، مجلس و جهانگیری

رئیس قوه قضائیه هم در پیامی درگذشت حجت الاسلام احمد احمدی را تسلیت گفت و تاکید کرد، این ضایعه مولمه را به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، بیت محترم ایشان و شاگردان آن عالم وارسته تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم. علی لاریجانی رئیس مجلس هم با تسلیت درگذشت آن مرحوم نوشت: در همه این دوران در کنار وجهه علمی، سجایای اخلاقی و تواضع و پارسایی ایشان در تربیت شاگردان بسیار موثر بود. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری هم در پیامی درگذشت روحانی دانشمند و محقق ارجمند حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر احمد احمدی عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.