آرشیو یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۸
فن آوری
۸

پهپادی بی نظیر با زوم بی نهایت

امروزه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) زیادی برای عکاسی و فیلمبرداری ساخته می شود ولی شرکت پروت (Parrot) بتازگی در نیویورک هواپیمای بدون سرنشینی را رونمایی کرده است که دارای ویژگی های منحصربه فردی است که آن را از رقیبان خود متفاوت کرده است. به گزارش «ایران آنلاین»، این پهپاد که انافی (Anafi) نام دارد، برخلاف مدل های قبلی خود صرفا برای سرگرمی نبوده بلکه به صورت حرفه ای عکاسی و فیلمبرداری می کند. این دوربین دارای (HDR (High Dynamic Range به معنی محدوده دینامیکی و کیفیت بالا (4K) بوده و عکس های 21 مگاپیکسلی می گیرد. این پهپاد قادر است در محدوده 3 کیلومتری و به مدت حداکثر 20 دقیقه با کنترل و بدون کنترل حرکت کند. از سوی دیگر تاشو است از این رو براحتی قابل حمل و نقل است.

ویژگی نوآورانه ای که اجازه می دهد کاربران بقیه پهپادهای عکاسی و فیلمبرداری را کنار گذاشته و از این پهپاد استفاده کنند به این دلیل است که امکان پرتاب به سمت بالا به صورت دینامیکی وجود دارد. از سوی دیگر می توان در چندین سطح مختلف فیلم را ضبط کرد و حتی می تواند فیلم های ضبط شده را با هم ترکیب کرده و یک شات ایجاد کند که دارای کنتراست بی نظیری است به طوری که آن را در برابر رقبایی چون DJI و Yuneec بی همتا می کند.

این پهپاد دارای محورهایی است که اجازه می دهد پهپاد 180 درجه شیب و چرخش داشته باشد و این امکان را نیز می دهد تا از بالا یا پایین و از جهت های مختلف سوژه را ضبط کرد. برای این پهپاد قیمت 700 دلار تعیین شده و به بازار آمده است.