آرشیو یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۳۴۶
خودرو
۱۶

جهان خودرو

پورشه تایکان برقی معرفی شد

دنیای اقتصاد: نخستین خودروی تمام برقی پورشه به نام تایکان معرفی شد. به گزارش سی ان ان این خودرو که در مراحل تولید «میشن ای» نام گرفته بود، سال آینده با نام تجاری تایکان به بازار عرضه خواهد شد.

این خودروی چهار در که ظاهری شبیه خودروهای اسپورت دارد، نخستین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 2015 در معرض دید عموم قرار گرفت. نسخه شاسی بلند این خودرو هم با نام «میشن ای کراس توریسمو» در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد. خودروی تایکان با بهره گیری از دو موتور برقی خود می تواند در کمتر از 5/ 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. به منظور جلوگیری از داغ شدن بیش از حد باتری ها حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر در ساعت تعیین شده است. برد مسافتی تایکان حدود 480 کیلومتر است و در صورتی که تنها 15 دقیقه به جایگاه شارژ پرسرعت متصل باشد می تواند مسافتی بیش از 380 کیلومتر را بپیماید.

همکاری جنرال موتورز و هوندا

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی جنرال موتورز سطح همکاری خود با شرکت ژاپنی هوندا را ارتقا خواهد داد. به گزارش دیترویت نیوز در راستای تلاش مشترک دو خودروساز در جهت تولید خودروهای تمام برقی، این دو شرکت توافق کردند در فرآیند توسعه نسل آینده باتری های جنرال موتورز همکاری کنند.

بناست پس از تکمیل این پروژه، هوندا ماژول های باتری مورد نیاز خود را از جنرال موتورز تامین کند. مارک ریوس، مدیر توسعه محصولات جنرال موتورز در بیانیه ای اعلام کرد: «این توافق چندساله با هوندا نشان دهنده توان و ظرفیت جنرال موتورز در نوآوری با هدف ایجاد سبد محصولی برقی سودآور است.» دو خودروساز از سال 2013 در زمینه تولید پیل های سوختی هیدروژنی با یکدیگر همکاری می کنند و سال گذشته به انجام سرمایه گذاری مشترکی به ارزش 85 میلیون دلار متعهد شدند تا نخستین کارخانه تولید پیل های سوختی مشترک را احداث کنند.