آرشیو یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۴
صفحه آخر
۲۰
خبرچین

تعطیلات را بیشتر کنید!

شرقی ها با هم، غربی ها هم با هم جلسه می گذارند. یکی به نام اجلاس شانگهای و دیگری هم در چارچوب گروه 7. اما نکته جالب هردوی این دو نشست آن است که حرف آمریکا خریداری ندارد. آنقدر که حتی دوستان اروپایی واشنگتن گفته اند شاید عدد گروه هفت که پیش از این با حضور روس ها گروه 8 بود، یکی دیگر هم کمتر بشود و برسد به 6. کلا ترامپ علاقه دارد نقش «منفی یک» را در همه پیمان ها بازی کند. اول 1+5 را کرد 1+4 و حالا نوبت به گروه7 رسیده شاید بشود 6.

خودکشی هم می خواهید بکنید، بروید یک جایی که دردسر نشود. آن از خودکشی یکی از زائران خانه خدا که دیروز حسابی سروصدا کرد و دیگری هم دختری 25ساله بود که می خواست در تهران خودش را از پل طبیعت پایین بیندازد که البته این کار را نکرد. پیشنهاد می شود علاقه مندان به زنده نبودن، اماکنی را برای خودکشی انتخاب کنند که کمتر برای دیگران ایجاد زحمت کند.

یک هفته تعطیلات باعث شد تا دوباره نگاه ها به آمار روزهای غیرکاری و تعداد گردشگران دوخته شود. با این که خیلی ها می گویند در ایران تعطیلی زیاد داریم، آمارها نشان می دهد که اتفاقا خیلی تعطیلات ما کم است و برخی می گویند که بهتر است به جای یک روز، بعضی مناسبت ها را دو روز تعطیل کنیم. «خبرچین» پیشنهاد می دهد برای توزیع سفرها هم که شده، کلا هر هفته 5-4 روز را تعطیل کنند تا ملت از فرط تعطیلات ندیدگی، به اماکن دیدنی هجوم نیاورده و جاده ها را بند نیاورند.