آرشیو دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۹
فرهنگی
۲۲

بلیت تماشای فوتبال بالای 20 هزار تومان نیست

با وجود اما و اگرهای متعددی که متوجه پخش مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در سینماهای کشور است، رئیس انجمن سینماداران از موافقت با پخش مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و همچنین چند بازی دیگر در سالن های سینما خبر داده است.

البته آن طور که محمد قاصد اشرفی گفته هنوز تصمیم نهایی درباره پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سینماها اتخاذ نشده، با این حال برخی سالن های سینما در حال تبلیغ برای پخش مسابقات هستند.

بر اساس گفته های این فعال عرصه سینما، مجوز نمایش مسابقات جام جهانی روسیه در سالن های سینمایی از سوی وزارت ارشاد صادر شده و در حال حاضر با نمایش 6 مسابقه موافقت شده است. از این 6 مسابقه، 3 مسابقه به بازی های ایران اختصاص دارد و 3 بازی دیگر هنوز مشخص نشده است.

بنا براین خبر، رایزنی های لازم با نیروی انتظامی انجام شده و آنان هم موافقت و تمایل خود را اعلام کرده، هرچند که هنوز مجوز مکتوبی دراین رابطه صادر نکرده است. به گفته اشرفی قیمت پیشنهادی سینماداران برای هر سانس برای هر نفر 20 هزار تومان است البته ممکن است این قیمت تغییر کند اما به طور قطع از 20 هزار تومان بیشتر نخواهد بود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، همه سالن های سینما قادر به پخش این مسابقات خواهند بود اما برای پردیس های سینمایی و سینماهایی که چند سالن دارند، سقف مشخصی تعیین شده است. پردیس های سینمایی که به عنوان نمونه 5 سالن دارند تنها قادر به نمایش فوتبال در 2 سالن خواهند بود.

بزودی جدول تعیین سینماها منتشر می شود و مردم می توانند ازاین فهرست با خبر شوند. در سینماهای سرگروه، سالنی که به عنوان سرگروه اعلام شده، مسابقات فوتبال را نمایش نمی دهند و فقط در سالن های زیر گروه مسابقات پخش می شود. در پردیس های سینمایی نیز سالن سرگروه نباید مسابقات فوتبال را نمایش بدهد بلکه باید سالن دیگری به این امر اختصاص پیدا کند.